Pytanie:
Podmiot posiada polisę OC z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej. W trakcie trwania ubezpieczenia, ubezpieczyciel na wniosek ubezpieczonego objął polisą również nowo powstały podmiot powiązany, który prowadzi działalność w takim samym zakresie co ubezpieczony. Cena ubezpieczenia z tytułu tego przystąpienia nie uległa zmianie. Czy podmiot, który przystąpił do ubezpieczenia powinien ponieść koszt z tytułu przystąpienia do ubezpieczenia?
Jeżeli tak to:
- jaki dokument powinien zostać wystawiony by rozliczyć ten koszt pomiędzy podmiotami?
- w jaki sposób wyznaczyć udział w koszcie podmiotu który przystąpił do ubezpieczenia?
- czy będzie to dla podmiotu przystępującego koszt podatkowy, a dla pierwotnie ubezpieczonego przychód podatkowy?
Pozostało jeszcze 78% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Magdalena Płachecka
Konsultant podatkowy, absolwent Wydziału Prawa i Administracji
Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Praktykę zawodową zdobywa
w spółce doradztwa podatkowego. Autor publikacji z pogranicza prawa gospodarczego i podatkowego.