Podatnicy umówili już 4 miliony wizyt w urzędach skarbowych

Dodano: 22 września 2021
Podatnicy umówili już 4 miliony wizyt w urzędach skarbowych

Krajowa Administracja Skarbowa przypomniała, że urzędy skarbowe obsługują w swoich budynkach osoby wcześniej umówione. Spotkanie najprościej można umówić poprzez internetowy system rezerwacji dostępny na podatki.gov.pl. Teraz o zaplanowanym przez Internet spotkaniu przypomni SMS.

Jak wyjaśnia szefowa Krajowej Administracji Skarbowej Magdalena Rzeczkowska, usługa umawiania wizyty w urzędzie skarbowym umożliwia zaplanowanie spotkania w konkretnym dniu i o konkretnej godzinie, dogodnie dla podatnika. Ułatwia to załatwianie spraw urzędowych i zwiększa bezpieczeństwo klientów, którzy przychodząc na konkretną godzinę, nie przebywają w dużych skupiskach osób

Od uruchomienia usługi w całym kraju zarezerwowano już 4 mln wizyt, co daje średnio około:

  • 20 tys. wizyt dziennie,
  • 400 tys. wizyt miesięcznie.

Podatnicy najczęściej odwiedzają urzędy skarbowe, aby uzyskać potrzebne zaświadczenia lub załatwić sprawy związane z podatkami majątkowymi. Ponad połowa wszystkich wizyt dotyczy tych dwóch zagadnień.

SMS przypomni o wizycie

Najszybszym i najprostszym sposobem umówienia wizyty jest rezerwacja internetowa. Wystarczy skorzystać z elektronicznego formularza na podatki.gov.pl, wskazać urząd, w którym chcemy załatwić sprawę, a następnie wybrać dogodny dzień i godzinę. Potwierdzenie rezerwacji otrzymamy na podany adres e-mail.

Od września br. KAS dodatkowo wprowadziła system powiadomień SMS, który z wyprzedzeniem przypomina o terminie wizyty w urzędzie.

Jeżeli umówiłeś się do urzędu przez Internet i podałeś numer telefonu komórkowego, otrzymasz potwierdzenie rezerwacji SMS-em. Jeśli umawiasz wizytę co najmniej dwa dni wcześniej, dzień przed spotkaniem otrzymasz dodatkowo SMS-owe przypomnienie.

Badanie ankietowe po wizycie

Krajowa Administracja Skarbowa przypomniała również o trwającym badaniu ankietowym. Każda osoba, która umówiła wizytę w usłudze „Umów wizytę w urzędzie skarbowym” i podała adres e-mail, otrzyma wiadomość z linkiem do anonimowej ankiety.  W ten sposób KAS chce pozyskać opinie i wskazówki co poprawić w pracy urzędów, aby były one jeszcze bardziej przyjazne klientom. Zachęcając do udziału w ankiecie poinformowała, że z przeprowadzonych dotychczas badań wynika, że ogólny poziom satysfakcji klientów po umówionej wizycie w urzędzie wynosi blisko 80%.

Źródło:

www.gov.pl

Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz