Slim VAT: jak korygować VAT w związku ze zwrotem towaru

Tomasz Krywan

Autor: Tomasz Krywan

Dodano: 26 marca 2021
Pytanie:   Mam pytanie dotyczące korekty zakupu według SLIM VAT. Przedsiębiorca zakupił towar na aukcji Allegro 23.02.21 r., wpływ 25.02.21 r., dostawa paczkomat. Podatnik zmuszony był zwrócić towar w całości. Dnia 25.02.21 r. nadał zwrot przez paczkomat. Dostawca w tym samym momencie otrzymał informację o zgłoszeniu zwrotu. Zwracany towar dotarł do dostawcy 01.03.21 r., wg historii przesyłki. Fakturę korygującą wystawił i przysłał elektronicznie 02.03.21. Dostawca otrzymał informację o zgłoszeniu tego zwrotu w serwisie Allegro w dniu 25.02.21. Czy można uznać, że w tym momencie nastąpiło uzgodnienie, co powoduje brak możliwości odliczenia VAT z tej faktury u kupującego? Czy w tej sytuacji należy ująć w ewidencji VAT zakupu za luty fakturę korygującą wystawioną 02.03.21 r.? Jak rozliczać faktury korygujące po zmianach?

Pozostało jeszcze 80% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu FK a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad z zakresu podatków dochodowych, VAT, rachunkowości, ZUS oraz prawa pracy
  • Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatorów, wzorów dokumentów, formularzy, szkoleń i porad wideo

Jeśli posiadasz konto - zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Nie pamiętam hasła »
Jeśli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
PayU » 49.90 zł netto (61.38 zł brutto)
Tomasz Krywan

Autor: Tomasz Krywan

Tomasz Krywan - ekspert Portalu FK i doradca podatkowy, specjalista od podatku VAT. Stały współpracownik największych redakcji podatkowych w Polsce.