Pytanie:
Nasza firma jest nastawiona głównie na sprzedaż przez Internet. Do tej pory każdy zakup dokonany przez osobę fizyczną nie prowadzącą działalności gospodarczej ewidencjonowaliśmy na drukarce fiskalnej. Od jakiegoś czasu myślimy nad usprawnieniem procesu realizacji zamówień. Objęłoby to skorzystanie ze zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących na podstawie rozporządzenia Ministra Finansów. Czy są jakieś decyzje/wyroki świadczące o konieczności przyjęcia jakiegoś konkretnego sposobu ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę? Jakie jest nastawienie urzędów do stosowania tego zwolnienia? Czy są jakieś przesłanki, że będzie ono działać także po 31 grudnia 2021 r.? I ostatnie pytanie - czy pamięć przenośna USB - Pendrive mieści się w § 4. ust.1 pkt 1 rozporządzenia: "zapisane i niezapisane nośniki danych cyfrowych i analogowych"?
Pozostało jeszcze 80% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Tomasz Krywan
Tomasz Krywan - ekspert Portalu FK i doradca podatkowy, specjalista od podatku VAT. Stały współpracownik największych redakcji podatkowych w Polsce - w ciągu ostatnich lat na łamach publikacji podatkowych opracował kilkanaście tysięcy odpowiedzi na pytania podatników oraz kilkaset artykułów i komentarzy. Autor komentarza do ustawy o VAT.