Turysta odzyska VAT zapłacony w cenie kupionej pamiątki  

Tomasz Burchard

Autor: Adam Bartosiewicz

Dodano: 7 sierpnia 2014

Przedsiębiorca, który prowadził sprzedaż w systemie TAX FREE, musi zapewnić kupującym podróżnym możliwość uzyskania zwrotu podatku. Jednym z warunków takiej działalności jest posiadanie kasy fiskalnej.

Podatek od towarów i usług powinien być pobierany tam, gdzie następuje konsumpcja danego dobra. Stąd też przykładowo opodatkowanie eksportu stawką 0% VAT. Przejawem tej samej zasady jest także sprzedaż w systemie TAX FREE dla podróżnych (nazywana także niekiedy eksportem detalicznym). Chociaż sprzedaż dla takich osób opodatkowana jest krajową stawką VAT, to jednak po spełnieniu określonych warunków (związanych przede wszystkim z potwierdzeniem wywozu towarów poza UE) sprzedawca może skorygować swoją sprzedaż dla podróżnego, stosując stawkę 0%. Podróżny natomiast ma prawo do uzyskania zwrotu VAT.

Pozostało jeszcze 73% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu FK a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
  • Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Tomasz Burchard

Autor: Adam Bartosiewicz

dr hab. Adam Bartosiewicz, doradca podatkowy, radca prawny, wspólnik kancelarii doradztwa podatkowego
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz