zawieszenie działalności podatkowej podatek

Jak rozliczyć sprzedaż majątku ze zlikwidowanej działalności?

Pytanie:  Podatnik prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą od początku 2008 r., opodatkowaną w roku podatkowym 2012 w formie ryczałtu ewidencjonowanego. Jest również płatnikiem podatku VAT. Z dniem 1 lipca 2011 r. podatnik zawiesił działalność na okres 24 miesięcy, dokonując odpowiedniego zgłoszenia w urzędzie miejskim. W maju 2012 r. podatnik sprzedał samochód osobowy (na złom), będący jego majątkiem prywatnym (a który był środkiem trwałym w spółce cywilnej, której wspólnikiem był wcześniej podatnik, a w wyniku likwidacji spółki z końcem 2007 r. stał się jego majątkiem prywatnym). Samochód nie został wprowadzony do jednoosobowej działalności, jaką prowadzi teraz podatnik. Działalność prowadzona w formie spółki cywilnej opodatkowana była na zasadach ogólnych.
  1. Czy stawkę podatku dochodowego od takiej sprzedaży należy określić w wysokości właściwej dla ryczałtu ewidencjonowanego (na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. f uzpdof), gdyż na takich zasadach rozlicza się podatnik w chwili sprzedaży, czy też wg stawek właściwych dla opodatkowania na zasadach ogólnych (na podstawie art. 14 ust.2 pkt 17) w związku z tym, że samochód nie był wykorzystywany w prowadzonej teraz jednoosobowej działalności gospodarczej, będącej opodatkowaną w formie ryczałtu ewidencjonowanego?
  2. Kiedy rozliczyć podatek dochodowy, jeżeli sprzedaży dokonano w okresie zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej?
  3. Czy od ww. sprzedaży wystąpi obowiązek podatkowy w podatku VAT? Podatek VAT należny z remanentu likwidacyjnego spółki cywilnej, na którym wykazany był również ww. samochód osobowy, został wykazany w deklaracji VAT-7 za grudzień 2007 r.