Zgodnie z obecnie funkcjonującym art. 3 ust. 1 ustawy o CIT, podatnicy mający siedzibę lub zarząd na terytorium Polski podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania. Określenie siedziby spółki, co do zasady, nie jest problematyczne, ponieważ każda spółka powinna mieć tę kwestię uregulowaną w umowie lub statucie. Problem pojawia się, jeżeli chodzi o kwestię posiadania zarządu na terytorium Polski. W związku z tym ustawodawca w ramach pakietu zmian podatkowych wprowadzanych Polskim Ładem planuje doprecyzowanie pojęcia zarządu w Polsce.
Pytanie: Jestem członkiem zarządu oraz główną księgową. Jestem zatrudniona na podstawie umowy o pracę jako główna księgowa i zostałam powołana dodatkowo na członka zarządu. Jako członek zarządu firmy od 4 lat mam nienormowany czas pracy. W firmie jestem od 9 do 11 godzin dziennie. W chwili obecnej właściciel nakazał nam (zarządowi), że mamy przychodzić na 7 godz. do pracy. Natomiast w przypadku spraw prywatnych mamy brać 1/2 dnia urlopu. Pracownicy mają prawo do przepustek, które później odpracowują. Czy my jako zarząd mamy jakieś prawa? Czy można wyznaczyć zarządowi sztywną godzinę, a równocześnie wymagać pełnej dyspozycyjności przez 11 czy 12 godzin dziennie? Czy Kodeks pracy daje nam jakieś prawa? Zarząd ma mniejsze prawa niż pracownik, a pracuje dłużej i ponosi odpowiedzialność. Proszę o podanie podstawy prawnej, która by chroniła również zarząd.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip