Do 30 września br. trzeba udzielić pracownikom urlopu za poprzedni rok. Upewnij się, kiedy trzeba utworzyć rezerwy na niewykorzystane urlopy. Sprawdź przykłady ewidencji rachunkowej.
Rezerwa na niewykorzystane urlopy to, w świetle art. 39 ust. 2 ustawy o rachunkowości (dalej: uor), rozliczenie międzyokresowe bierne. Dotyczy ono bowiem podstawowej działalności operacyjnej jednostki i jest tworzone w związku z obowiązkiem wykonania w przyszłości świadczeń związanych z bieżącą działalnością na rzecz pracowników, w tym świadczeń emerytalnych.
Po przeczytaniu artykułu:
Sprawdź też:
17 przykładów obliczania urlopów wypoczynkowych
W piątek sejm uchwalił ustawę o dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych na zapewnienie płynności finansowej przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID-19, czyli tarczę 4.0. Ustawa czeka już tylko na podpis prezydenta i publikację w Dzienniku ustaw. Sprawdź, co się zmieni.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip