Już obowiązują niektóre przepisy ustawy z 26 stycznia 2022 r. o zmianie ustawy o transporcie drogowym, ustawy o czasie pracy kierowców oraz niektórych innych ustaw. Wśród wielu jej postanowień dotyczących działalności przewoźników znalazły się również kwestie podatkowe dotyczące rozliczania wynagrodzeń kierowców zatrudnionych w transporcie międzynarodowym.
Sąd Najwyższy w marcowym wyroku przypomniał, że kodeksowe zasady mogą być stosowane do kierowców TIR-ów jeżeli sam pracodawca tak zadecyduje. Sprawdź, czego dotyczył wyrok i poznaj komentarz eksperta.
Trybunał Konstytucyjny orzekł, że przepisy będące podstawą wypłat ryczałtów za noclegi kierowców w kabinach ich samochodów są niezgodne z Konstytucją w odniesieniu do kierowców w transporcie międzynarodowym. Co z kierowcami wykonywującymi przewozy w krajowym transporcie drogowym? Poznaj szczegóły i przeczytaj komentarz eksperta.
Problemy z niemiecką płacą minimalną trwają od początku roku, kiedy to Niemcy narzuciły europejskim firmom transportowym, których kierowcy przejeżdżają przez Niemcy obowiązek wypłaty minimalnego wynagrodzenia (8,50 euro za godzinę). Jest szansa na rozwiązanie tego konfliktu. Co proponuje Komisja Europejska?
Niemcy od początku roku wraz ze zmianą swojej płacy minimalnej stoją na stanowisku, że zagraniczni kierowcy ciężarówek, którzy przejeżdżają przez Niemcy tranzytem mają otrzymywać minimalne wynagrodzenie w wysokości 8,5 euro za godzinę. Niestety jest to ogromny cios w polskie firmy transportowe, która ma drugą największą flotę samochodów ciężarowych w całej Unii Europejskiej. Poza tym Komisja Europejska uważa, że naruszają one unijne prawo. Jak to się zakończy? Co proponuje Komisja Europejska?
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip