Target costing jest to pakiet metod zarządzania, które poprzez planowanie i kontrolowanie kosztów mogą umożliwić takie kształtowanie ich poziomu, żeby firma uzyskała zakładaną rentowność i mogła osiągnąć planowany zysk w całym cyklu życia produktów. W takim podejściu największy nacisk musi być położony na dobre przygotowanie produktu, ponieważ to przesądza się o 80-90% kosztów ponoszonych później.
Aby osiągnąć pożądany poziom rentowności produktu przy rynkowej cenie, warto strategiczne decyzje dotyczące przyszłych kosztów podjąć zanim rozpocznie się jego produkcja. Narzędziem zarządzania kosztami, które może w tym pomóc, jest rachunek kosztów docelowych - target costing.
Kontynuujemy serię artykułów poświęconych nowoczesnym i skutecznym sposobom redukcji kosztów przedsiębiorstwa. Po analizie modelu kaizen costing, czyli rachunku kosztów ciągłego doskonalenia, nadeszła pora na kolejną metodę - target costing. Sprawdź, jak bezbłędnie możesz go zastosować w praktyce. Przeczytaj artykuł poświęcony tej metodzie, a dowiesz się między innymi:
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip