W PPK mogą być również osoby zatrudnione np. na umowę zlecenie. Za osoby zatrudnione uważa się osoby podlegające obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym.
Polski Fundusz Rozwoju ma wynikający z przepisów obowiązek sprawdzenia, czy wszystkie podmioty zobowiązane do utworzenia PPK dopełniły tego obowiązku. Pracodawcy, którzy nie zawarli umowy o zarządzanie PPK, otrzymają wezwania do wyjaśnienia tej sytuacji.
Docelową formą wypłaty środków zgromadzonych na rachunku PPK jest wypłata w ratach po osiągnięciu przez uczestnika PPK 60. roku życia. Decydując się na rozpoczęcie wypłaty środków z PPK, uczestnik deklaruje, w jakiej liczbie rat będzie ona dokonana.
Nowy podmiot zatrudniający, powstały po okresie przejściowym na wdrożenie PPK, nie może uruchomić pracowniczego programu emerytalnego (PPE) zamiast PPK. Jeśli wdroży PPE, może nie finansować wpłat do PPK za osoby zatrudnione, które przystąpiły do PPE, ale tylko po spełnieniu wymagań określonych w przepisach.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip