Z kontroli i monitoringu rynku przeprowadzonych przez Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wynika, że sprzedawcy często popełniają błędy przy oznaczaniu obniżek. Dlatego wspomniana instytucja opublikowała wyjaśnienia, jak firmy powinny informować o promocjach zgodnie z nowymi przepisami.
Tak zwana rozszerzona prawomocność klauzuli niedozwolonej wpisanej do rejestru Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta dotyczy tylko przedsiębiorcy, przeciwko któremu wszczęto postępowanie o stosowanie takiej klauzuli. Wyrok nie jest wiążący dla innych przedsiębiorców, którzy nie brali udziału w sprawie. Takie stanowisko prezentuje Sąd Najwyższy, poznaj szczegóły sprawy i komentarz eksperta.
10 maja 2013 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przyjął zmiany w dokumencie dotyczącym nakładania kar za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów. Co teraz będzie grozić przedsiębiorcom za działanie na szkodę słabszych uczestników rynku?
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip