WSA w Warszawie wypowiedział się w kwestii prawa do odliczenia VAT z faktury związanej z organizacją spotkań biznesowych i uroczystości otwarcia nowej spółki. Poznaj szczegóły.
Jeżeli spotkania w restauracji mają ścisły związek z prowadzoną działalnością gospodarczą, nie powinny być kwalifikowane jako wydatki na reprezentację – stwierdził NSA. Sprawdź komentarz eksperta.
W wyroku o sygn. akt II FSK 483/13 Naczelny Sąd Administracyjny stwierdził, że jeżeli głównym celem ponoszonych przez spółkę wydatków na zakup usług gastronomicznych jest spotkanie związane z prowadzoną w ramach działalności gospodarczej współpracą, to takie wydatki można zaliczyć do kosztów podatkowych.
Wyrok komentujeAleksandra Trzópek, doradca podatkowy w GALT TAX
Jeżeli głównym celem ponoszonych przez spółkę wydatków na zakup usług gastronomicznych jest spotkanie związane z prowadzoną w ramach działalności gospodarczej współpracą, to takie wydatki można zaliczyć do kosztów podatkowych – uznał NSA.
Wydatków, które nie stanowiły niezbędnego warunku przeprowadzenia spotkań biznesowych oraz przekazania stosownych informacji na temat oferty spółki, nie można zaliczy do kosztów podatkowych. Co innego jeśli chodzi o koszty związane z gadżetami reklamowymi, czy też wynajmem sali konferencyjnej.
Sprawa dotyczyła spółki, która wraz z innymi firmami zorganizowała targi. Celem tego przedsięwzięcia było zaprezentowanie każdej ze spółek organizujących mini targi, produktów oraz oferty dla klientów (produkcja szkła, opakowań plastikowych oraz usług zdobienia szkła i plastiku).
Program obejmował m.in.poczęstunek, kolację w restauracji, w ramach której została zorganizowana na zakończenie targów prezentacja informacji o spółkach organizujących konferencję oraz ich produktach, a także podsumowanie targów. Dodatkowo spółka poniosła też koszty związane z gadżetami reklamowymi (ulotki, banery, zaproszenia, itp.), przejazdy autokarami (m.in. transfer uczestników z/do lotniska oraz pomiędzy zakładami organizatorów mini targów), wynajem sali konferencyjnej, oprawę muzyczną.
Wątpliwości dotyczyły tego, czyfirmama prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wszystkie wydatki poniesione na organizację mini targów.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip