W poprzednim numerze omówiliśmy kompleksowo skutki tzw. sponsoringu w PIT. Nie powtarzając w tym miejscu, czym jest sponsoring, poniżej omówimy jego skutki w VAT, na które jednak trzeba spojrzeć z nieco innej strony niż przy PIT. Zostaną tu też zaprezentowane ryzyka związane z donejtami i ich potencjalnym opodatkowaniem. Oraz różnice między sponsoringiem nieodpłatnym a odpłatnym wpływające na ich rozliczenie w kontekście VAT.
Jednym z popularnych narzędzi reklamowych stosowanych przez przedsiębiorców jest sponsoring. Taka forma reklamy powszechnie wykorzystywana jest do zwiększania rozpoznawalności marki wśród docelowych klientów. W praktyce pojawiają się wątpliwości, w jakich przypadkach sponsoring podlega opodatkowaniu VAT. Sprawdź, jak prawidłowo rozliczać VAT od umów sponsoringowych, unikając niepotrzebnych komplikacji podatkowych.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip