Od 31 lipca już nie tylko ubezpieczeni, ale i świadczeniobiorcy mogą samodzielnie tworzyć elektroniczne potwierdzenia na portalu PUE ZUS. Taki dokument nie wymaga już podpisu pracownika ZUS i można przekazać go do instytucji, która tego oczekuje.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych udostępnił informacje o stanie konta ubezpieczonego (IOSKU). Można ją sprawdzić wyłącznie na swoim profilu na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.
Platforma Usług Elektronicznych (PUE) ZUS to narzędzie, które umożliwia klientom Zakładu Ubezpieczeń Społecznych dostęp online do ich danych oraz do wielu usług świadczonych przez ZUS.
Od 16 maja 2021 r. lekarze i asystenci medyczni mogą korzystać z nowych funkcji na Platformie Usług Elektronicznych ZUS, które usprawniają wystawianie zwolnień lekarskich.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował, że planuje kolejne zmiany we wnioskach na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS od 31 grudnia 2020 r. W tym czasie ma udostępnić 46 nowych formularzy.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował na swojej stronie internetowej, że na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS zmienił 31 wniosków. Dowiedz się więcej.
Płatnicy składek i ubezpieczeni mają już dostęp do danych o kwarantannie lub izolacji domowej na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Informacje o kwarantannie lub izolacji domowej są niezbędne do wypłaty zasiłków chorobowych.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych udostępnił na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS uproszczone formularze pełnomocnictwa (PEL) oraz odwołania pełnomocnictwa (PEL-O).
Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował, że w związku z pandemią koronawirusa informację o stanie konta ubezpieczonego będzie można sprawdzić w tym roku wyłącznie na swoim profilu na Platformie Usług Elektronicznych (PUE ZUS). Osoby, które o to wystąpią, informację otrzymają również w wersji papierowej.
Na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS udostępnił wniosek o świadczenie postojowe dla zleceniobiorców, którym zleceniodawca odmówi złożenia takiego wniosku. Jest to wniosek o symbolu RSP-CZ i można go przekazać do ZUS wyłącznie elektronicznie.
Na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS zostały udostępnione funkcje dla przedsiębiorców turystycznych oraz organizacji pożytku publicznego, które chcą przystąpić do programu Polski Bon Turystyczny.
Od 1 lipca 2020 r. można elektronicznie składać wnioski o świadczenie z programu „Dobry start” na nowy okres świadczeniowy 2020/2021.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował, że w związku z pandemią koronawirusa, informację o stanie konta ubezpieczonego będzie można sprawdzić w tym roku wyłącznie na swoim profilu na Platformie Usług Elektronicznych (PUE ZUS). Osoby, które o to wystąpią, informację otrzymają również w wersji papierowej.
Nowe rozwiązania wprowadzone ustawą z 14 maja 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2, tzw. tarcza antykryzysowa 3.0, spowodowały konieczność wprowadzania zmian w niektórych wnioskach o wsparcie z ZUS. Poznaj szczegóły.
30 maja 2020 r. na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS została dodana nowa funkcjonalność, w postaci możliwości podglądu szczegółów wniosków o zwolnienie z opłacania składek.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip