Załóżmy, że Twoja firma właśnie planuje akcję promocyjną, której celem jest zwiększenie sprzedaży oraz zysków. Jednak nie masz pewności, czy będzie ona rzeczywiście dla Twojej firmy opłacalna. Przeczytaj ten artykuł i sprawdź, jak możesz zastosować metodę kontroli Profits & Looses (P&L), która jest z powodzeniem stosowana w międzynarodowych korporacjach.
Jeśli Twoja firma chce odnosić sukcesy rynkowe oraz znacząco poprawić swoją pozycję konkurencyjną, niezbędne będzie - oprócz np. redukcji zbędnych kosztów czy szukania nowych, atrakcyjnych dla odbiorców produktów - prawidłowe zarządzanie jej strukturą kapitałową. Czy wiesz, jak wiele można zyskać dzięki odpowiednim, strategicznym decyzjom w tym zakresie? Jakie narzędzia analityczne możesz z powodzeniem wykorzystać, konstruując ścieżkę dojścia do optymalnej struktury kapitałowej? Na te i inne pytania odpowie pierwszy z cyklu artykułów poświęconych zagadnieniom finansowania firmy. Dowiesz się też:
Próg rentowności [BEP] (ang. Break Even Point) - wyznacza wielkość (wartość) produkcji, przy której ma miejsce zrównanie przychodów z kosztami, czyli występuje zerowy wynik finansowy. Obliczenie tej wielkości ma istotne znaczenie np. przy planowaniu sprzedaży nowego produktu itp.
Czy wiesz, dlaczego sprawne posługiwanie się kalkulacją progu rentowności może przynieść Twojej firmie dużo korzyści? Czy chcesz może wiedzieć, kiedy wyliczenie progu rentowności lub progu wypłacalności może okazać się bardzo pomocne w Twoich analizach? Do jakich istotnych wniosków mogą te obliczenia prowadzić? Jeśli chcesz wiedzieć, jak prawidłowo posługiwać się w obliczeniach tą kategorią, przeczytaj ten artykuł. Dowiesz się z niego także:
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip