Księgowanie kosztów związanych ze sporządzeniem operatu szacunkowego nieruchomości może w praktyce budzić wątpliwości. Sprawdźmy na przykładzie, od czego zależy poprawne księgowanie operatu i jak ujmować takie wydatki.
Pytanie: Mam pytanie o schemat księgowania operatu szacunkowego gruntu (w celu sfinansowania zakupu kredytem bankowym) przeznaczonego w przyszłości na cele deweloperskie bez zabudowy? Czy powinnam od razu zaksięgować wydatek w koszty? Czy powiększy on wartość zakupionego gruntu? Pytanie dotyczy spółki komandytowej, usługi deweloperskie nie są jeszcze wpisane jako działalność spółki.
Obowiązek oszacowania wartości sprzedawanej nieruchomości publicznej ciąży na organie samorządu terytorialnego. Koszty przygotowania dokumentacji do sprzedaży w zakresie opracowań geodezyjnych oraz sporządzenia operatu szacunkowego nie mogą więc obciążać potencjalnego nabywcy.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip