Firma świadczy usługi prawne dla osób fizycznych. Umowa o wykonanie usługi jest zawierana online z klientami z całej Polski. Firma wstawia fakturę proforma, na podstawie której klient płaci za usługę. Po zapłacie firma wystawia fakturę dla osoby fizycznej i ewidencjonuje usługę na kasie fiskalnej. Faktura jest wysyłana elektronicznie do klienta, a w firmie pozostaje faktura z paragonem fiskalnym. Czy ten sposób prowadzenia ewidencji jest poprawny? Czy w takiej sytuacji obowiązkowe jest wystawianie i wysyłanie faktury do klienta? Czy wystarczy przesłana do klienta faktura proforma na podstawie której klient dokonuje płatności? Wybierając ten sposób, klient nie otrzymywałby faktury, w firmie pozostawałby paragon z kasy fiskalnej wraz z proformą. Ponadto, pomimo że świadczenie usług odbywa się online, czasami dochodzi do spotkania z klientem w czasie procesu. Czy wobec tego firma może po spełnieniu warunków wynikających z pkt 3 rozporządzenia w ogóle nie posiadać kasy fiskalnej?
Pytanie: Przedsiębiorca prowadzący siłownię i posiadający kasę fiskalną chciałby rozszerzyć działalność. W okresie wakacyjnym chce dodatkowo zająć się wypożyczaniem sprzętu sportowego, ale w innym miejscu, niż znajduje się siłownia. Czy w związku z tym ma on obowiązek zakupu kolejnej kasy, czy wystarczy tylko ta jedna (wkrótce wymieni ją na kasę online)?
Czy działalność z zakresu wykonywania oraz montażu ogrodzeń z metalu (ogrodzenia wolnostojące, bardzo często podatnik wykonuje również fundament ogrodzenia), a także barierek balkonowych zamontowanych na stałe do bryły budynku należy zakwalifikować do usług budowlanych? Jest to o tyle ważne, ponieważ wiąże się to z obowiązkiem wymiany kasy fiskalnej na kasę online od 1 lipca 2021 r. – podatnik jest czynnym podatnikiem VAT i aktualnie posiada zwykłą kasę fiskalną.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip