Podatnik prowadzący działalność gospodarczą od 2013 zamierza ją zlikwidować 31 marca 2019 r. Na stanie posiada wyposażenie drobne zarówno o wartości jednostkowej nieprzekraczającej 1.500 zł, jak i powyżej 1.500 zł, według cen zakupu z faktur VAT oraz środek trwały o wartości netto wynoszący: 2.700 zł. Jakie będzie miał podatnik obowiązki na gruncie VAT i PIT? Co może zrobić z wyposażeniem i środkiem trwałym? Czy może przekazać majątek rzeczowy na własne potrzeby?
Według jakich przepisów osoba prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą powinna sporządzić końcowy remanent, likwidując działalność? Przedsiębiorca z podatku dochodowego rozlicza się w formie ryczałtu oraz jest płatnikiem VAT. Jak ująć w spisie z natury samochody zakupione dla potrzeb firmy (jeden w 2000 r., a drugi w 2010 r.)? Od zakupionych samochodów nie odliczał amortyzacji, ale otrzymał zwrot VAT. Posiada też miernik do badania instalacji elektrycznych zakupiony w 2016 r. za kwotę około 3.500 zł brutto, od którego odliczył VAT.
Fundacja nie prowadzi działalności gospodarczej. W związku z planowaną likwidacją organizacji pożytku publicznego w dzień poprzedzający rozpoczęcie likwidacji zostanie sporządzone sprawozdanie oraz CIT. Następnie zostaną otwarte księgi w dniu rozpoczęcia likwidacji. Czy wówczas przy zamykaniu ksiąg likwidowanej fundacji należy również sporządzić CIT?
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip