Autor: Mariusz Pigulski
Dodano: 29 listopada 2021
Pytanie:
Pracownik przebywał na kwarantannie od 3 listopada 2021 r. do 7 listopada 2021 r., za zgodą pracodawcy, świadczy pracę zdalną. Czy w takiej sytuacji cały okres liczymy jako wynagrodzenie za pracę czy odliczamy weekendy? Kolejna sprawa – pracownik, przebywając na kwarantannie, nie świadczył pracy. Czy wypłacamy wynagrodzenie chorobowe tylko na podstawie informacji z ZUS PUE? Czy pracownik powinien przedstawić nam oświadczenie o kwarantannie? Inna sytuacja dotyczy pracownika przebywającego na kwarantannie od 30 października do 8 listopada, przez pierwsze dni korzystał z wynagrodzenia chorobowego (od 30 października do 2 listopada), ponieważ nie była możliwa praca zdalna od 3 do 7 listopada pracował zdalnie, ponieważ na swój wniosek oraz za zgodą pracodawcy została umożliwiona praca zdalna, następnie 8 listopada nie była możliwa praca zdalna. Co w takim przypadku? Jakie oświadczenia powinien przedstawić nam pracownik? Czy jest poprawne rozwiązanie, aby część jego kwarantanny było płacone jak wynagrodzenie za pracę, a część jako wynagrodzenie chorobowe?
Pozostało jeszcze 81% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Mariusz Pigulski
Mariusz Pigulski - specjalista z dziedziny kadrowo-płacowej, posiadający ponad 20-letnie doświadczenie. Absolwent Podyplomowego Studium Prawa Pracy na Uniwersytecie Łódzkim. Autor licznych opracowań i publikacji z zakresu kadr, rozliczania: wynagrodzeń, składek ZUS oraz podatku.