Jak księgować pieniądze otrzymane z gwarancji

Halina Skiba

Autor: Halina Skiba

Dodano: 15 czerwca 2020
Pytanie:  Jako samorządowa jednostka budżetowa realizujemy zadania związane z utrzymaniem dróg. Jeden z wykonawców realizujących budowę drogi nie dokonał naprawy powierzchni drogi w ramach należytego wykonania. W ramach zabezpieczenia posiadamy gwarancję ubezpieczeniową na należyte wykonanie umowy, chcemy zrealizować w/w gwarancję w banku. Proszę wskazać, jak powinniśmy zaksięgować pieniądze otrzymane z gwarancji, czy powinny zostać przekazane na dochody organu, czy też należałoby utworzyć konto depozytowe i z tego konta zapłacić za np. zastępcze wykonanie robót naprawy drogi (jakich dokonać księgowań jeśli tak należałoby postąpić).

Pozostało jeszcze 89% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu FK a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad z zakresu podatków dochodowych, VAT, rachunkowości, ZUS oraz prawa pracy
  • Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatorów, wzorów dokumentów, formularzy, szkoleń i porad wideo

Jeśli posiadasz konto - zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Nie pamiętam hasła »
Jeśli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
PayU » 49.90 zł netto (61.38 zł brutto)
Halina Skiba

Autor: Halina Skiba

specjalista ds. finansowych w jednostce budżetowej, wieloletni praktyk, autor licznych publikacji w zakresie klasyfikacji budżetowej
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz