Pytanie:
Pracownik biura popełnił błąd rachunkowy w wyniku czego podatnikowi wypłacono należne odsetki od zobowiązania podatkowego (w VAT i PIT). Biuro otrzymało odszkodowanie z tytułu zawartej polisy OC biura rachunkowego w wysokości 6.600 zł i taką samą kwotę wypłaciło klientowi, który tę samą kwotę wpłacił do urzędu skarbowego jako odsetki od zaległości podatkowych. Pytanie dotyczy biura, czy wypłacone odszkodowanie należy potraktować jako przychód podatkowy? Czy wypłacone klientowi odsetki można ująć jako koszty podatkowe?
Korzyści
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
- czy odszkodowanie za szkody wyrządzone w związku z wykonywaniem usług rachunkowych stanowi przychód podatkowy.
Polecamy też:
Pozostało jeszcze 81% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Jolanta Kica
Absolwentka Wydziału Ekonomii Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, absolwentka prawa na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Radca prawny, doradca podatkowy w spółce Librum sp. z o.o. Spółka doradztwa podatkowego. Posiada wieloletnie doświadczenie oraz ugruntowaną wiedzę w zakresie rachunkowości i prawa podatkowego, a także prawa cywilnego i gospodarczego. Współpracuje z największymi firmami na Dolnym Śląsku. Autor związany z wieloma wydawnictwami. Doświadczony trener z zakresu podatków i księgowości m.in. dla Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, korporacji prawniczych i firm szkoleniowych.