Pytanie:
Prowadzący działalność (KPiR) w listopadzie otrzymał dotację na doposażenie miejsca pracy (dotacja 18.000 zł). Poniesione koszty dotyczące otrzymanej dotacji wynosiły też 18.000 zł brutto. Jak prawidłowo zaksięgować w KPiR przychód i koszty uwzględniając złożone oświadczenie do Urzędu Pracy o rezygnacji z odliczenia podatku VAT? Czy można zaksięgowąć zarówno dotację w kwocie netto i koszty netto albo czy można zaksięgować dotację brutto i nie odliczony VAT zaliczyć w koszty?
Pozostało jeszcze 78% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad z zakresu podatków dochodowych, VAT, rachunkowości, ZUS oraz prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatorów, wzorów dokumentów, formularzy, szkoleń i porad wideo
Jeśli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
PayU » 49.90 zł netto (61.38 zł brutto)
Autor: Krzysztof Klimek
Prawnik specjalizujący się w podatkach dochodowych, wieloletni pracownik administracji celnej i skarbowej, gdzie zajmował się egzekucją, postępowaniami karnoskarbowymi, ulgami i odpowiedzialnością podatkową. Obecnie współpracownik wielu znanych wydawnictw.