Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Spółka powinna w informacji dodatkowej do bilansu umieścić dane wynikające z podjętej przez zgromadzenie wspólników uchwały dotyczącej dalszego istnienia spółki.
Zakres danych, informacji i objaśnień, jakie powinny być zawarte w informacji dodatkowej do bilansu, określa art. 48 oraz załącznik nr 1 do ustawy z 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jedn.: Dz.U. z 2009 r. nr 152, poz. 1223 ze zm.). W punkcie 8 ww. załącznika w części dotyczącej dodatkowych informacji i objaśnień określono, iż między innymi objaśnienie do bilansu powinno zawierać: „w przypadku występowania niepewności co do możliwości kontynuowania działalności opis tych niepewności oraz stwierdzenie, że taka niepewność występuje, oraz wskazanie, czy sprawozdanie finansowe zawiera korekty z tym związane; informacja powinna zawierać również opis podejmowanych bądź planowanych przez jednostkę działań mających na celu eliminację niepewności”.
Ewidencja księgowa
Strata bilansowa do momentu zatwierdzenia sprawozdania finansowego spółki i podjęcia uchwały przez zgromadzenie wspólników pozostaje na koncie 860 - Wynik finansowy.
Po podjęciu stosownej uchwały i zatwierdzeniu sprawozdania finansowego, należy w następnym roku obrotowym dokonać w księgach rachunkowych spółki przeksięgowania salda konta 860 - Wynik finansowy na konto 820 - Rozliczenie wyniku finansowego.
Powstałe saldo na koncie 820 - Rozliczenie wyniku finansowego wykazujące stratę (jeżeli nie zostanie pokryte którymś ze sposobów wskazanych w punkcie 1) pozostaje na tym koncie do czasu wypracowania przez spółkę zysku na działalności gospodarczej i podjęciu uchwały o pokryciu straty z tego zysku.
25 sierpnia 2010 r.
Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.