Pytanie:
Spółka zakupiła licencję na oprogramowanie ERP oraz podpisała z firmą umowę na wdrożenie oprogramowania. Licencja w kwocie 700 tys. została wprowadzona do ewidencji WNiP w marcu 2024 roku, a prace wdrożeniowe wycenione na 1.600 tys. rozpoczęły się w kwietniu i mają potrwać do grudnia 2024. Czy spółka nie za wcześnie ujęła licencję w ewidencji WNiP jeżeli program nie jest jeszcze wdrożony w spółce? Czy prawidłowo postąpimy jeśli wycofamy środek z ewidencji (zostanie przeniesiony ze WNiP do środków trwałych w budowie) oraz skorygujemy naliczone odpisy amortyzacyjne za kwiecień i maj?
Korzyści
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
- Dlaczego licencja została przedwcześnie wprowadzona do ewidencji środków trwałych?
- W jaki sposób wycofać licencję z ewidencji środków trwałych?
Polecamy też:
Pozostało jeszcze 65% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Monika Czekała
Doradca podatkowy nr wpisu 14485, księgowa z kilkunastoletnim doświadczeniem, posiada Certyfikat Księgowy Ministerstwa Finansów nr 66987/2014, biegły sądowy z zakresu finansów i rachunkowości, Księgowy Roku 2017 Województwa Śląskiego, oraz finalistka innych konkursów wiedzy podatkowej i księgowej o zasięgu ogólnopolskim, takich jak Moneta Aurea 2009, Lider Księgowości 2012, Księgowy Roku. Jest właścicielką biura rachunkowego Metis Finanse Sp. z o.o.