Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Jeśli biuro rachunkowe świadczy jedynie usługi doradztwa podatkowego w rozumieniu rozporządzenia w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej przedsiębiorców wykonujących działalność z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, to minimalna suma gwarancyjna w przeliczeniu na złote wynosi 5.000 euro. Przeczytaj pełną treść artykułu.
Przeczytaj również:
- Od 7 sierpnia obowiązkowe OC m.in. biegłych rewidentów musi być potwierdzone dokumentem - nowe przepisy >>
- Za co odpowiada biuro rachunkowe, które prowadzi księgowość firmy?
- Czy ubezpieczyciel może odmówić wypłaty odszkodowania dla biura rachunkowego prowadzącego tylko KPiR?
Jeśli biuro rachunkowe świadczy jedynie usługi doradztwa podatkowego w rozumieniu rozporządzenia w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej przedsiębiorców wykonujących działalność z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, to minimalna suma gwarancyjna w przeliczeniu na złote wynosi 5.000 euro. W takim przypadku biuro rachunkowe nie ma obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia OC, gdzie minimalna suma gwarancyjna w przeliczeniu na złote będzie wynosiła 15.000 euro. Obowiązek taki powstanie, jeżeli dodatkowo Państwa biuro będzie zamierzało świadczyć usługi prowadzenia ksiąg rachunkowych.
Zgodnie z art. 76h ust. 1 uor, przedsiębiorcy uprawnieni do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych są zobowiązani do zawarcia umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone w związku z:
Wykonując dyspozycję art. 76h ust. 2 uor, Minister Finansów określił w wydanym rozporządzeniu minimalne sumy gwarancyjne dla działalności prowadzonej przez podmioty uprawnione do usługowego prowadzenia ksiąg podatkowych. Zgodnie z § 1 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej przedsiębiorców wykonujących działalność z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, przez czynności doradztwa podatkowego używane w rozporządzeniu należy rozumieć czynności wymienione w art. 76a ust. 2 uor, czyli:
Zgodnie z § 4 ust. 1 cytowanego rozporządzenia, minimalna suma gwarancyjna ubezpieczenia OC, w odniesieniu do jednego zdarzenia, którego skutki są objęte umową ubezpieczenia OC, zależna jest od przedmiotu działalności przedsiębiorców uprawnionych do wykonywania czynności z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz czynności doradztwa podatkowego i wynosi równowartość w złotych:
Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.