Pytanie:
Spółka z o.o. w 2020 roku składała wniosek o zwolnienie z opłacania ZUS za marzec, kwiecień i maj, ale z uwagi na stratę za 2019 rok ZUS odmówił. Spółka wysyłała pisma wyjaśniające, że została założona w marcu 2019 roku, główne koszty to reklama i koszty pracownicze. Pierwsze faktury sprzedażowe zostały wystawione na koniec października 2019 roku. W tym czasie ZUS przysłał jeszcze 2 informacje z odmową. Następnie spółka przesłała ostatnie pismo i 18 marca br. otrzymała dokument z ZUS, że została 15 marca zwolniona ze składek za wskazane wcześniej miesiące. Za miesiące: marzec, kwiecień i maj - ZUS został przez spółkę opłacony w 2020 roku. Jednocześnie ustalono telefonicznie, że nadpłata wynikająca ze zwolnienia, będzie zaliczona na przyszłe okresy, tj. 2021 rok. Spółka wykazała stratę za 2020 rok. CIT za 2020 rok został wysłany, sprawozdanie zrobione i podpisane. Co w takiej sytuacji zrobić, jak zaksięgować zwolnienie? Jakie będą księgowania ZUS w 2021 roku w związku z rozliczeniem nadpłaty?
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Katarzyna Trzpioła
Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, adiunkt na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, praktyk, wieloletni szkoleniowiec i dydaktyk, autorka wielu publikacji z zakresu rachunkowości finansowej podatkowej, MSSF i rachunkowości zarządczej. Współpracuje z następującymi redakcjami: Portal FK, Rachunkowości i Podatki dla praktyków, Nowe Standardy Sprawozdawczości.