Nieobecność pracownika w związku z pełnionym mandatem radnego a wynagrodzenie

Michał Culepa

Autor: Michał Culepa

Dodano: 29 listopada 2021
Pytanie: Pracownik jest zatrudniony w powiatowej samorządowej jednostce organizacyjnej na stanowisku głównego księgowego, jednocześnie jest radnym powiatowym. W związku z pełnieniem mandatu radnego pracodawca zwalnia pracownika od pracy zawodowej w celu umożliwienia mu brania udziału w pracach organu powiatu, ale potrąca z wynagrodzenia pracownika wynagrodzenie za czas nieobecności w pracy z tytułu zwolnienia na sprawowanie mandatu radnego lub zobowiązuje pracownika do odpracowania tych godzin. Czy takie rozstrzygnięcie tego przypadku, gdzie radnym jest głównym księgowym jednostki jest zgodne z obowiązującymi przepisami prawa?

Pozostało jeszcze 82% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu FK a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad z zakresu podatków dochodowych, VAT, rachunkowości, ZUS oraz prawa pracy
  • Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatorów, wzorów dokumentów, formularzy, szkoleń i porad wideo

Jeśli posiadasz konto - zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Nie pamiętam hasła »
Jeśli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
PayU » 49.90 zł netto (61.38 zł brutto)
Michał Culepa

Autor: Michał Culepa

prawnik, specjalista z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, współpracownik merytoryczny największych wydawnictw prawniczych. Doświadczony trener i wykładowca.
Słowa kluczowe:
nieobecność pracownika
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz
Poradnia 48h

Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.