Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Przedsiębiorstwo organizuje otwarciem nowego zakładu. Na takie wydarzenie zaproszono nie tylko pracowników, ale też osoby z zewnątrz. Sprawdź, czy poniesione wydatki można w całości zaliczyć do kosztów.
Spółka postanowiła otworzyć nowy zakład produkcyjny, co ma wpłynąć na rozwój działalności spółki, w szczególności na pozyskanie nowych klientów na oferowane przez siebie produkty. Odbyło się uroczyste otwarcie, celem uroczystości była m.in. promocja nowo otwartego zakładu oraz produktów spółki, a także promocja przedsiębiorstwa, jako dobrego pracodawcy na lokalnym rynku pracy, wiarygodnego kontrahenta i partnera biznesowego.
Organizacja wydarzenia została sfinansowana ze środków obrotowych spółki. Założeniem Spółki było, aby uroczystość otwarcia zakładu produkcyjnego miała charakter reklamy publicznej. Spółka zrealizowała ten cel m.in. poprzez organizację konferencji prasowej oraz produkcję filmu promocyjnego dotyczącego nowego zakładu. Uczestnicy wydarzenia zostali również obdarowani drobnymi podarunkami zawierającymi logo firmy. Grono zaproszonych gości stanowili kontrahenci spółki, potencjalni nowi klienci, pracownicy spółki wraz z ich rodzinami oraz władze lokalne.
Spółka poniosła wiele wydatków np. organizacja zabaw dla dzieci przybyłych gości, nagłośnienie, catering itp.
Spółka nie była pewna, czywydatki poniesione na podstawie faktur VAT, wystawionych przez firmę zewnętrzną za zorganizowanie wydarzenia związanego z otwarciem zakładu można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów.
Przedsiębiorstwo uważało, że ma takie prawo. Z czym zgodziła się izba skarbowa.
Izba Skarbowa wyjaśniła, że impreza została zorganizowana nie dla konkretnych podmiotów, lecz była skierowana do szerszego kręgu odbiorców, tj. kontrahentów spółki, potencjalnych klientów, pracowników spółki wraz z ich rodzinami oraz władz lokalnych. Istotne dla rozstrzygnięcia o reklamowym lub reprezentacyjnym charakterze tej imprezy jest również fakt, że w związku z tą imprezą zorganizowano konferencje prasową oraz nakręcono film promocyjny dotyczący nowego zakładu.
Okoliczności te wskazują, że celem tej imprezy była szeroko rozumiana promocja i reklama, a w konsekwencji wydatki na zorganizowanie takiego wydarzenia mogą stanowić koszty uzyskania przychodów. Jest to możliwe pod warunkiem należytego ich udokumentowania.
Warto pamiętać
Przedsiębiorstwo powinno posiadać dowody nie tylko dokumentujące wysokość poniesionych wydatków, lecz także wskazujące na promocyjno-reklamowy charakter tej imprezy, jak również ich zakres. Dzięki temu będzie możliwe powiązanie poniesionych wydatków z przychodami uzyskiwanymi przez spółkę z prowadzonej działalności gospodarczej, oraz wykazanie racjonalności i celowości poniesionych wydatków.
Sprawdź też:
Interpretacja indywidualna dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z 15 grudnia 2016 r., nr 2461-IBPB-1-1.4510.348.2016.1.NL
Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.