Jak zatrzymać najlepszych menedżerów sprzedaży w firmie i nie ulegać wszystkim żądaniom pracowników?

Autor: Anna Syrek-Kosowska

Dodano: 3 grudnia 2009
Pytanie: Moja firma od pewnego czasu stoi przed problemem braku wykwalifikowanych sprzedawców oraz wzrastającej fluktuacji kadr handlowców i menedżerów sprzedaży. Firmy konkurencyjne walczą między sobą o najlepszych pracowników, proponując lepsze wynagrodzenie, dodatkowe bonusy itp. Każde odejście efektywnego pracownika jest ciosem finansowym dla firmy, a w przypadku menedżera dodatkowo wiąże się z dezorganizacją działu handlowego. Niektórzy z moich menedżerów sprzedaży wiedzą o tym i wykorzystują to: swoje pozostanie w firmie uzależniają od systematycznych podwyżek pensji. Jak mogę zapobiec odchodzeniu najlepszych z mojego działu, a jednocześnie nie dawać się szantażować argumentem: „podwyżka albo odchodzę”? Jak rozpoznawać, że ktoś szykuje się do zmiany pracy? Jakimi argumentami pozafinansowymi przekonywać, że opłaca się jednak pozostać w firmie?

Pozostało jeszcze 91% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu FK a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad z zakresu podatków dochodowych, VAT, rachunkowości, ZUS oraz prawa pracy
  • Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatorów, wzorów dokumentów, formularzy, szkoleń i porad wideo

Jeśli posiadasz konto - zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Nie pamiętam hasła »
Jeśli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
PayU » 49.90 zł netto (61.38 zł brutto)
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz