Ergonomiczne wyposażenie biura sposobem na zwiększenie wydajności pracy

Dodano: 2 grudnia 2021
główne_ErgonomicznebiuroAJProdukty(7)

Praca w biurze wydaje się lekka i komfortowa. Z pewnością tego samego nie powiedzą o niej osoby, które w tym biurze pracują. W praktyce okazuje się, że długie godziny spędzone za biurkiem w jednej pozycji powodują liczne dolegliwości z którymi muszą zmierzyć się pracownicy. Istnieje jednak sposób aby tego uniknąć. Ergonomiczne wyposażenie biura znacznie poprawi codzienny komfort pracy i znacznie poprawi jej wydajność.

Artykuł partnera

Co oznacza ergonomiczne wyposażenie biura?

Ergonomiczne wyposażenie biura to zarówno meble biurowe jak i urządzenia które pozwalają zadbać o zdrowie i komfort pracowników. Chodzi o wszystkie meble pracownicze: krzesła, klasyczne biurka oraz te z elektryczną regulacją wysokości blatu, a także popularne w ostatnim czasie bieżnie biurowe. To wszystkie sprzęty, które pomagają zwiększyć aktywność fizyczną pracowników podczas pracy oraz zapewniają właściwą pozycję podczas wielu godzin spędzonych przed komputerem. Takie dbanie o pracownika przynosi także wymierne korzyści dla pracodawcy. Mniej zmęczony pracownik to pracownik, który jest bardziej skoncentrowany oraz dokładniej wykonuje swoje zadania. Poza ruchomymi elementami wyposażenia biura powinny się w nim znaleźć także ścianki działowe, które oddzielają poszczególnych pracowników zapewniając im komfort psychiczny oraz tłumią odgłosy.

Funkcjonalne meble biurowe

Podstawowe meble gabinetowe to między innymi krzesła. Znajdują się one praktycznie w każdym biurze. Jeżeli pracodawca musi wyposażyć sporą ilość stanowisk przeważnie stawia na tanie meble biurowe. Nic dziwnego - systemy mebli biurowych generują spore koszty. Odpowiednie modele można znaleźć także pośród tanich modeli. Jak odnaleźć ergonomię w krzesłach? Aby zachować prawidłową postawę podczas długich godzin za biurkiem krzesło powinno mieć:

  • podparcie dla ramion 
  • umożliwiać regulację, aby można było dopasować je do wzrostu oraz wagi pracownika
  • odpowiednie podparcie dla lędźwi
  • podparcie dla nóg
  • regulowany zagłówek

Wybierając krzesło biurowe warto także zwrócić uwagę na materiał z jakiego jest wykonane. Jeżeli posiadamy słoneczne biuro bez klimatyzacji warto postawić na fotel wykonany z materiału siatkowanego, który oddycha i zdecydowane lepiej sprawdzi się niż skóra zapewniając odpowiednią wentylację.

Coraz więcej osób zwraca uwagę na komfort swojej pracy dlatego popularne stały się tzw. krzesła aktywne. Co to oznacza? To krzesła, ale także i inne meble, które pozwalają na aktywną zmianę postawy podczas pracy. Jednym z takich elementów jest np. regulowane oparcie czy regulowany profil lędźwiowy, które dają możliwość szybkiego przestawienia. 

Tanie meble biurowe

Ostatnim trendem jest praca na stojąco. Powstały nawet biurka, które są do tego dostosowane. Takie nowoczesne biurka umożliwiają zmianę wysokości w zależności od potrzeb mogą spełniać rolę standardowego biurka do siedzenia oraz wysokiego biurka do pracy na stojąco. Czy praca na stojąco to dobre rozwiązanie? Tak i przynosi wiele korzyści:

1. Lepsza produktywność

Praca na stojąco powoduje lepsze krążenie krwi, co ma bezpośredni wpływ także na lepsze dotlenienie mózgu. Dla niektórych praca na stojąco będzie także równoznaczna z lepszym skupieniem. 

2. Mniejsza podatność na choroby

Wiele badań wykazuje, że siedząca praca może mieć wpływ na pojawienie się przewlekłych, poważnych chorób takich jak między innymi cukrzyca, zakrzepica czy choroby kręgosłupa.

3. Zniwelowanie bólu pleców

Ból pleców to w sumie synonim pracy za biurkiem. Nie bez powodu jest z nią utożsamiany. Sam ból to tylko syndrom, który może prowadzić do poważnych problemów z kręgosłupem.

To tylko kilka przykładów, ale lista jest zdecydowanie dłuższa. Tego wszystkiego można uniknąć właśnie dzięki pracy na stojąco. Niezbędnym elementem do tego jest biurko z regulacją wysokości takie jak produkty dostępne na ajprodukty.pl/biuro-i-konferencja. Takie biurko to sposób na urozmaicenie wielu godzin przed komputerem oraz wprowadzenie odrobiny aktywności fizycznej dzięki zmianom pozycji.

Odrobina prywatności dla pracowników

Dobrze dobrane meble pracownicze to połowa sukcesu. Ważne jest także, aby każdy pracownik miał zapewniony swoje miejsce, gdzie będzie czuł się swobodnie. W przypadku dużych biur, które usytuowane są na niewielkiej przestrzeni nie zawsze jest to możliwe. W takich przypadkach dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie ścianek działowych. Stanowią one wyciszenie pomiędzy pracownikami oraz zapewniają odrobinę prywatności. Ścianki działowe to element ruchomy, który w razie potrzeby można zawsze usunąć lub ustawić pod innym kątem. Ich montaż jest banalnie prosty - montowane są do blatu biurka. To także sposób, aby oddzielić się od klienta zapewniając odpowiedni dystans.

W biurach, gdzie same ścianki działowe to za mało, a akustyka pozostawia wiele do życzenia warto zastosować panele ścienne, które znacznie zredukują hałas, a dodatkowo będą ozdobą ściany. 

Ergonomiczne wyposażenie biura przynosi korzyści dla każdego - zarówno dla pracownika jak i pracodawcy, dlatego warto o nie zadbać.

Słowa kluczowe:
meble
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz