Autor: Jolanta Kica
Dodano: 7 października 2026
Pytanie:
Wystawiliśmy fakturę sprzedaży w września 2026 r. z datą do KSeF również wrzesień 2026 r. Materiał dostarczony został 31 sierpnia 2026 r. do kontrahenta zagranicznego. W jakim miesiącu zaliczymy transakcję do deklaracji VAT i do przychodu, a do którego miesiąca zaliczamy koszty?
Korzyści
- Sprawdź, od jakich czynników zależy właściwy moment powstania obowiązku podatkowego w VAT przy dostawie do kontrahenta zagranicznego.
- Dowiesz się, kiedy powstaje przychód ze sprzedaży towarów i materiałów w świetle ustawy o CIT.
- Przekonasz się, w którym okresie rozliczeniowym potrącić koszty bezpośrednio związane z uzyskanym przychodem.
Pozostało jeszcze 84% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Jolanta Kica
Absolwentka Wydziału Ekonomii Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, absolwentka prawa na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Radca prawny, doradca podatkowy w spółce Librum sp. z o.o. Spółka doradztwa podatkowego. Posiada wieloletnie doświadczenie oraz ugruntowaną wiedzę w zakresie rachunkowości i prawa podatkowego, a także prawa cywilnego i gospodarczego. Współpracuje z największymi firmami na Dolnym Śląsku. Autor związany z wieloma wydawnictwami. Doświadczony trener z zakresu podatków i księgowości m.in. dla Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, korporacji prawniczych i firm szkoleniowych.