Firmy z Wielkiej Brytanii nie będą musiały ustanawiać przedstawiciela podatkowego do celów w VAT

Dodano: 15 lutego 2021
Firmy z Wielkiej Brytanii nie będą musiały ustanawiać przedstawiciela podatkowego do celów w VAT

Ministerstwo Finansów chce, aby firmy z siedzibą w Wielkiej Brytanii i Norwegii mogą nie ustanawiać przedstawiciela podatkowego dla celów VAT. Przepis jeśli wejdzie w życie będzie miał moc wsteczną. Dowiedz się więcej na temat planowanych zmian.

Opublikowany właśnie projekt rozporządzenia ministra finansów, funduszy i polityki regionalnej wskazuje, że obowiązku ustanawiania przedstawiciela podatkowego nie ma podatnik, jeżeli

- posiada siedzibę działalności gospodarczej lub stałe miejsce prowadzenia działalności

gospodarczej na terytorium:

1) Królestwa Norwegii albo

2) Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej

‒ będących państwami, z którymi zostały zawarte umowy w zakresie współpracy

administracyjnej, zwalczania oszustw i dochodzenia należności w obszarze podatku od

towarów i usług lub umowy o podobnym charakterze.

Rozporządzenie ma wejść w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia, ale z mocą od  1 stycznia 2021 r.

Jak wskazuje na swoim profilu Jan Sarnowski „Nie chcemy piętrzyć barier pomiędzy biznesowymi partnerami i zależy nam na tym, aby firmy z UK mogły prowadzić u nas biznes na dotychczasowych zasadach”.

Źródło: projekt rozporządzenia ministra finansów, funduszy i polityki regionalnej w sprawie braku obowiązku ustanawiania przedstawiciela podatkowego

Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz