Pytanie:
Faktury wpływają do firmy elektronicznie na wyodrębniony adres email spółki lub papierowo pocztą tradycyjną. Miesięcznie ok 1,5 tys. faktur zakupowych. Dokumenty są ewidencjonowane w kancelarii zakupowej (moduł w systemie finansowo-księgowym) i przesyłane emailem do akceptacji (pdf z poczty elektronicznej lub scan z poczty tradycyjnej, papier trafia bezpośrednio do działu FK). Księgowość ewidencjonuje dokumenty, pobierając z kancelarii zakupowej, równocześnie podpinając fakturę elektroniczną bądź scan dokumentu oraz pdf z korespondencji email z akceptacją dokumentu pod odpowiedni numer. Na każdym etapie jest możliwość podglądu faktur i akceptu (rejestr, kancelaria, rozrachunki). Dane systemowe są archiwizowane, jest tworzona kopia systemowa. Mam następujące pytania: Dokument zakupowy data sprzedaży i data wystawienia to maj. Data wpływu do kancelarii to czerwiec. Kiedy odliczyć VAT - w maju, czy w czerwcu zgodnie z datą wpływu odnotowaną w systemie? Czy istnieje wymóg drukowania faktur elektronicznych? Czy przy elektronicznym obiegu dokumentów, akcepcie email, scanach dokumentów papierowych możemy całkowicie zrezygnować z formy papierowej?
Pozostało jeszcze 55% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Tomasz Krywan
Tomasz Krywan - ekspert Portalu FK i doradca podatkowy, specjalista od podatku VAT. Stały współpracownik największych redakcji podatkowych w Polsce - w ciągu ostatnich lat na łamach publikacji podatkowych opracował kilkanaście tysięcy odpowiedzi na pytania podatników oraz kilkaset artykułów i komentarzy. Autor komentarza do ustawy o VAT.