KSeF nie działa? Pobierz przewodnik o tym, jak postępować w takiej sytuacji

Anna Jankowska

Autor: Anna Jankowska

Dodano: 20 listopada 2023
KSeF nie działa? Pobierz przewodnik o tym, jak postępować w takiej sytuacji

Już od 1 lipca 2024 r. większość podatników będzie zobowiązania do wystawiania faktur za pomocą Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Wywiązanie się z tego obowiązku nie zawsze będzie jednak możliwe, np. w przypadku awarii tego systemu, prowadzonych prac serwisowych czy też przeszkód leżących po stronie podatnika. Nie oznacza to jednak, że w takich sytuacjach podatnicy całkowicie zostaną pozbawieni możliwości wystawiania faktur. Zasady fakturowania będą jednak inne. Na podatnikach ciążyć będą również dodatkowe obowiązki, których brak przestrzegania wiązać będzie się z negatywnymi konsekwencjami finansowymi. Skorzystaj ze wskazówek eksperta, aby wiedzieć, jak wystawiać faktury w czasie niedostępności KSeF.

Krok pierwszy – ustalenie przyczyny braku możliwości wystawienia faktury przy użyciu KSeF

W pierwszym kroku musimy ustalić, co spowodowało, że wystawienie faktury przy użyciu KSeF nie jest możliwe. Dostępne opcje przewidziane przez ustawodawcę są trzy:

  • awaria tego systemu,
  • czasowa niedostępność KSeF (np. związana z zaplanowanymi pracami serwisowymi tego systemu) oraz
  • przyczyny leżące po stronie podatnika.

O awarii KSeF oraz czasowej niedostępności tego systemu podatnik zostanie poinformowany

Jeżeli brak dostępu do KSeF będzie wynikał z awarii lub czasowej niedostępności tego systemu, minister finansów wyda komunikaty, które będą wyznaczać czas trwania tych okresów.

Komunikaty dotyczące awarii KSeF będą publikowane w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) Ministerstwa Finansów lub za pomocą oprogramowania interfejsowego, a jeżeli opcje te będą niedostępne, będą one mogły również być zamieszczane w środkach społecznego przekazu.

Korzyści 

Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:

  • Jak wystawiać faktury w okresie awarii KSeF, niedostępności KSeF czy też problemów technicznych leżących po stronie podatnika.
  • Jakie podatnik będzie miał obowiązki po zakończonej awarii KSeF
  • Jakie kary grożą za niedopełnienie obowiązków związanych z KSeF.

Oglądaj szkolenie online:

Awarie, niedostępności systemu i problemy techniczne a KSeF

Polecamy też:

Postępowanie w razie awarii KSeF – tabela z kolejnymi krokami postępowania

KSeF: Wystawianie faktur w tzw. trybie offline – tabela z zasadami postępowania

Więcej>>>

Pozostało jeszcze 75% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu FK a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad z zakresu podatków dochodowych, VAT, rachunkowości, ZUS oraz prawa pracy
  • Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatorów, wzorów dokumentów, formularzy, szkoleń i porad wideo

Jeśli posiadasz konto - zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Nie pamiętam hasła »
Jeśli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
PayU » 49.90 zł netto (61.38 zł brutto)
Anna Jankowska

Autor: Anna Jankowska

doradca podatkowy, starszy konsultant w MartiniTax
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz