Pytanie:
Spółka z o.o. w 2012 r. nabyła urządzenie z firmy w Szwajcarii, płacąc VAT przy odprawie celnej. Urządzenie zostało przez spółkę sprzedane w 2012 r. kontrahentowi polskiemu w Polsce. Urządzenie było nabyte ze Szwajcarii z gwarancją. Urządzenie uległo awarii i zostało przez naszą spółkę, po reklamacji naszego polskiego kontrahenta przekazane do Szwajcarii do naprawy w ramach gwarancji. Urządzenie zostało wysłane do Szwajcarii według procedury uszlachetnienia biernego z wartością zadeklarowaną tego urządzenia 25.000,- EUR. Urządzenie wróciło do Polski ze Szwajcarii w ciągu 2 tygodni. Dokonano odprawy celnej tego urządzenia i naliczono nam na granicy cło i VAT. Cło i VAT zostało naliczone według faktury załączonej do urządzenia z treści której wynika, że firma w Szwajcarii obciąża nas kosztami naprawy w kwocie 10.000,- EUR. Od tej wartości zostały naliczone należności celne. Wróciło to samo urządzenie tylko po naprawie. Czy Urząd Celny słusznie naliczył nam przy odprawie kończącej procedurę uszlachetnienia biernego cło i VAT? Gdyby faktura przyszła do nas pocztą, to zostałaby rozliczona jak import usług.
Pozostało jeszcze 71% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad z zakresu podatków dochodowych, VAT, rachunkowości, ZUS oraz prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatorów, wzorów dokumentów, formularzy, szkoleń i porad wideo
Jeśli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
PayU » 49.90 zł netto (61.38 zł brutto)
Autor: Tomasz Krywan
Tomasz Krywan - ekspert Portalu FK i doradca podatkowy, specjalista od podatku VAT. Stały współpracownik największych redakcji podatkowych w Polsce.