Jednym z dokumentów, jakich od przedsiębiorcy może domagać się np. bank oceniający zdolność kredytową, jest zaświadczenie o niezaleganiu. ZUS wydaje dokument dotyczący płatności składek, natomiast urząd skarbowy zaświadczenia obejmujące podatki. Poniżej przeczytasz, jak uzyskać dokument z ZUS i co będzie Ci potrzebne.
Za pośrednictwem portalu podatki.gov.pl zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach, podatku od nieruchomości lub środków transportowych można zrealizować w ciągu 7 dni. Dowiedz się więcej.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że od kwietnia 2013 r. wprowadzona została nowa postać wydruku zaświadczeń o niezaleganiu w opłacaniu składek wystawianych przez ZUS. Zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek wydawane będą w formacie A4 na papierze firmowym terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych właściwej do obsługi wniosku płatnika.
Jeszcze do niedawna od przedsiębiorców w sprawach urzędowych wymagane było przedstawienie zaświadczenia o niezaleganiu ze składkami ZUS. Na szczęście uległo to zmianie.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip