Black Friday to okazja do zakupów produktów w niższych cenach. W związku z tym należy pamiętać, że przepisy, które obowiązują już prawie od roku, wymagają, aby sprzedawcy wyraźnie informowali o najniższej cenie produktu z ostatnich 30 dni.
Z kontroli i monitoringu rynku przeprowadzonych przez Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wynika, że sprzedawcy często popełniają błędy przy oznaczaniu obniżek. Dlatego wspomniana instytucja opublikowała wyjaśnienia, jak firmy powinny informować o promocjach zgodnie z nowymi przepisami.
Koniec lata sprzyja wyprzedażom. Decyzje o wyprzedaży są podejmowane na różnych szczeblach zarządzania, w zależności od charakteru firmy oraz jej miejsca w łańcuchu dystrybucji. Decydują o tym zarówno koszty poniesione na wyprodukowanie czy nabycie towaru, a także potencjalne przychody, które firma może dzięki wyprzedaży osiągnąć oraz koszty utraconych możliwości. Opłacalność wyprzedaży trzeba więc bezbłędnie skalkulować.
Decyzje o wyprzedaży są podejmowane na różnych szczeblach zarządzania, w zależności od charakteru firmy oraz jej miejsca w łańcuchu dystrybucji. O wyprzedaży będą decydowały koszty poniesione na wyprodukowanie czy nabycie towaru, a także potencjalne przychody, które firma może dzięki wyprzedaży osiągnąć, oraz koszty utraconych możliwości.
Przy księgowaniu sprzedaży przecenionych towarów należy pamiętać, że inaczej ujmuje się przecenę w sklepie detalicznym, a inaczej w hurtowni. W chwili sprzedaży towarów do kosztów uzyskania przychodów można zaliczyć całą wartość towaru według ceny nabycia. Nawet jeśli towar był w sklepie objęty przeceną.
Przedsiębiorcy muszą pamiętać, że sprzedaż na preferencyjnych warunkach powinna być należycie udokumentowana.
Decyzje o wyprzedaży są podejmowane na różnych szczeblach zarządzania, w zależności od charakteru firmy oraz jej miejsca w łańcuchu dystrybucji. O wyprzedaży będą decydowały koszty poniesione na wyprodukowanie czy nabycie towaru, a także potencjalne przychody, które firma może dzięki wyprzedaży osiągnąć, oraz koszty utraconych możliwości. Z tego tekstu dowiesz się, jak bezbłędnie skalkulować opłacalność wyprzedaży, a także np.:
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip