Praca zdalna została wprowadzona w ramach ustaw covidowych. Czy po zakończeniu stanu epidemii przepisy pozostaną? Jakie zmiany planowane są w zakresie pracy zdalnej? Sprawdzamy w poradzie video.
Pandemia wymusiła przeniesienie pracy z biura do domu, gdzie nie każdy ma odpowiedni sprzęt i warunki do pracy. Stąd pracodawcy często decydują się na sfinansowanie pracownikom zakupu krzesła biurowego. Czy dla pracownika oznacza to przychód podatkowy? W tej sprawie wypowiedział się organ podatkowy. Sprawdź stanowisko.
Znaczący wzrost liczby osób wykonujących pracę zdalną w Polsce doprowadził do szerokiej dyskusji publicznej na temat potrzeb jej uregulowania na poziomie prawnym. Mądrze skonstruowane regulacje mogą znacznie ułatwić wykonywanie pracy w tej formule dla obu stron. Istotne staje się szczegółowe doprecyzowanie praw i obowiązków pracodawców oraz pracowników, co pomoże rozwiązywać ewentualne spory. Co szykuje ustawodawca i jakie będą konsekwencje zmian w zakresie pracy zdalnej?
Przy zawieraniu umowy o telepracę należy pamiętać, aby umowa ta zawierała wszystkie niezbędne elementy zwykłej umowy pracę. Tutaj znajdziesz gotowy wzór umowy o telepracę.
Mija właśnie pięć lat, od wprowadzenia telepracy do kodeksu pracy. Niestety, w naszych firmach nadal jest ona rzadkością. Z badań PKPP Lewiatan wynika, że tylko ok. 10% mikro, małych i średnich firm korzysta z telepracowników.
Telepraca nie jest zjawiskiem nowym, jednak może przyczynić się do znacznych redukcji kosztów w firmie. Dlatego warto poznać podstawowe zasady dotyczące opodatkowania telepracowników i rozliczania wypłacanych im świadczeń. O szczegółach przeczytasz w tekście.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip