Przedsiębiorcy powinni mieć możliwość nadawania przesyłek rejestrowanych do organów podatkowych z zachowaniem wymaganych przez polskie prawo terminów w placówkach wszystkich operatorów pocztowych, a nie tylko Poczty Polskiej – uważa Rada Podatkowa Konfederacji Lewiatan.
W propozycjach zmian w Ordynacji podatkowej znalazł się zapis, żeby w odniesieniu do przesyłek nadawanych spoza terytorium Unii Europejskiej, termin nadania takiej przesyłki uważany był za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało otrzymane przez polską placówkę pocztową – operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy – Prawo pocztowe.
Przedsiębiorca, który będzie chciał zgłosić działalność właściwemu organowi będzie mógł to zrobić elektronicznie. Odpowiedni dokument będzie można pobrać z centralnego repozytorium. Takie rozwiązania przewiduje ustawa o zmianie niektórych ustaw w związku ze standaryzacją niektórych wzorów pism w procedurach administracyjnych, która została już podpisana przez prezydenta.
Stworzenie ułatwień w komunikacji między przedsiębiorcami a administracją to główny cel ustawy. Zmienione przepisy mają doprowadzić do elektronizacji procedur administracyjnych. Będzie to możliwe dzięki standaryzacji wzorów pism stosowanych w administracji na terenie całego kraju oraz udostępnienie wzorów tych pism w formie dokumentu elektronicznego wnioskodawcom.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip