Dział finansów powinien dbać, aby kontrakt był podpisany na korzystnych dla obu stron i możliwych do zaakceptowania (od strony planowanych wydatków) przez sprzedającego warunkach. W tym celu warto wdrożyć narzędzie stanowiące wewnętrzny załącznik do umowy, w którym będzie obliczany całkowity koszty zawarcia umowy. Dokument ten powinien być zaakceptowany przez dział finansów oraz dyrektora sprzedaży.
Decyzje o wyprzedaży są podejmowane na różnych szczeblach zarządzania, w zależności od charakteru firmy oraz jej miejsca w łańcuchu dystrybucji. O wyprzedaży będą decydowały koszty poniesione na wyprodukowanie czy nabycie towaru, a także potencjalne przychody, które firma może dzięki wyprzedaży osiągnąć, oraz koszty utraconych możliwości. Z tego tekstu dowiesz się, jak bezbłędnie skalkulować opłacalność wyprzedaży, a także np.:
W trudniejszych gospodarczo czasach, właśnie takich, z jakimi mamy obecnie do czynienia, bezbłędna ocena projektowanych inwestycji firmy to czasem być albo nie być dla niej samej - przecież jedna błędna decyzja w tym zakresie i Twoja firma może znaleźć się na krawędzi bankructwa! Ważna jest zatem znajomość skutecznych technik oceny opłacalności inwestycji. Jedną z takich nowoczesnych metod są tzw. opcje realne w ocenie projektów inwestycyjnych. Jeśli chcesz wiedzieć, jak je wykorzystać w praktyce, przeczytaj koniecznie to hasło! Dowiesz się z niego również:
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip