Błędy w księgach rachunkowych są nie tylko kosztowne, ale także mogą mieć poważne konsekwencje dla przedsiębiorstw, niezależnie od ich wielkości czy branży, w której funkcjonują. Począwszy od małych nieścisłości po fundamentalne (kluczowe) pomyłki, każdy rodzaj błędu może prowadzić do nieprawidłowego przedstawienia sytuacji finansowej przedsiębiorstwa, co z kolei może prowadzić do złych decyzji zarządczych, konfliktów z organami nadzoru czy nawet sankcji prawnych i/lub niekiedy podatkowych.
Dowiesz się, jak prawidłowo korygować błędy w zatwierdzonym sprawozdaniu finansowym.
Poznasz, które pomyłki wymagają korekty, a które nie wpływają istotnie na obraz jednostki.
Sprawdzisz, kiedy należy zastosować korektę retrospektywną oraz jak ocenić istotność błędu.
Poznasz, jakie konsekwencje mogą grozić za nierzetelne prowadzenie ksiąg i sprawozdań.
Błędy występujące w dokumentach ubezpieczeniowych mają wpływ na ich przetwarzanie - mogą powodować wstrzymanie lub opóźnienie przetworzenia całego dokumentu lub poszczególnych jego bloków. To z kolei znacząco wpływa na jakość danych utrzymywanych na koncie osoby ubezpieczonej oraz płatnika składek w kompleksowym systemie informatycznym ZUS. Może mieć również wpływ na to, czy dokumenty rozliczeniowe zostaną przetworzone w sposób prawidłowy. W tekście prezentujemy najczęściej popełniane błędy przez płatników składek w dokumentach zgłoszeniowych.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip