Przedsiębiorstwo chce się ubiegać o dotację na kapitał obrotowy z PARP. Wcześniej podatnik otrzymał pomoc z tarczy finansowej PFR oraz środki z FGŚP za obniżony czas pracy. Czy istnieje limit pomocy publicznej, który wynosi 800.000 EUR? Ile to będzie w PLN? Po jakim kursie powinien być liczony? Ten limit pomocy publicznej na pewno jest wykorzystywany przez otrzymaną subwencję z tarczy finansowej PFR. Podatnik jednak nie ma pewności, czy do pomocy publicznej zaliczają się również środki z FGŚP? W dotacji na kapitał obrotowy PARP jest napisane, że liczy się spadek dochodów powyżej 30%. Podatnik wykazał taki spadek przy tarczy finansowej PFR posługując się deklaracjami VAT. Czy przy tej formie wsparcia (dotacja na kapitał obrotowy) spadek również należy liczyć za pomocą deklaracji VAT? Dotację na kapitał obrotowy można otrzymać maksymalnie na 3 miesiące. W jaki sposób firma ma udowodnić, że potrzebuje wsparcia na 3 miesiące a nie tylko na miesiąc? We wniosku trzeba wskazać liczbę etatów w oparciu o ekwiwalent pełnego czasu pracy FTE. Czy podatni powinien wziąć pod uwagę to, że firma obecnie pracuje na 80% czasu pracy? Czy do wyliczenia FTE powinien wziąć jedynie pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę? Czy do wyliczenia FTE należy wziąć uwagę stan na początek miesiąca, w którym składa się wniosek czy może stan na dzień składanego wniosku?
Samorząd nie jest uprawniony do udzielenia pomocy finansowej innej jednostce samorządowej w zakresie odłowu zwierzyny. Czynność taka nie stanowi bowiem zadania własnego powiatu czy gminy.
Dotacje otrzymywane i przekazywane na rzecz innych powiatów na pokrycie wydatków pieczy zastępczej nie mogą być umieszczane w planie dochodów i wydatków Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie - twierdzą przedstawiciele wrocławskiej RIO.
Przy naliczaniu dotacji dla przedszkoli niepublicznych ustawa o systemie oświaty nakazuje brać pod uwagę „ustalone” w budżecie danej gminy wydatki bieżące ponoszone w przedszkolach publicznych. Samorządy nie mogą jednak brać pod uwagę wyłącznie kwot planowanych, pomijając przy tym wydatki realnie poniesione.
Dochody i wydatki związane z porozumieniami zawieranymi między samorządami w sprawie przyjęcia dziecka do placówki opiekuńczo-wychowawczej należy traktować jako zakup usług. Wyjątkiem jest udzielenie dotacji z budżetu państwa na zadania z zakresu administracji rządowej.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip