Prawo podatkowe nakłada na przedsiębiorców wiele obowiązków, których niewykonanie może wiązać się nie tylko z koniecznością zapłacenia wyższego podatku i odsetek od niego, ale również z odpowiedzialnością karnoskarbową. Oto TOP 10 błędów podatkowych najczęściej popełnianych przez przedsiębiorców.
Mówi się, że nic tak nie zabija produktu lub usługi jak dobra reklama. To z pozoru paradoksalne stwierdzenie odnosi się niestety również do biur rachunkowych, które inwestując w aktywną promocję, zapominają o fundamentalnej zasadzie: najpierw doskonała usługa, a dopiero potem promocja.
Niewłaściwe sporządzanie arkuszy spisowych, wadliwe wprowadzanie do nich korekt i poprawek czy rozciąganie w czasie prac to tylko niektóre błędy popełniane podczas inwentaryzacji. Sprawdźmy, jakie są inne nieprawidłowości. Warto je poznać, aby podczas inwentaryzacji ich unikać.
Dokonanie rocznego spisu posiadanych aktywów i pasywów jest jednym z najważniejszych obowiązków nałożonych na jednostki przez ustawę o rachunkowości. Ponadto dostarcza ich kierownictwu danych, które są istotne dla skutecznego zarządzania jednostką. Dlatego ważne jest, aby inwentaryzacja była przeprowadzona rzetelnie i zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
Co się stanie, gdy podatnik zastosuje się do broszury Ministerstwa Finansów zawierającej błędy? Sprawdź stanowisko NSA i komentarz eksperta.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip