Obowiązki spółki z o.o. związane ze złożeniem wniosku o upadłość

Autor: Maciej Szupłat

Dodano: 10 stycznia 2011
Pytanie: Spółka z o.o. ma problemy finansowe, zarząd dokonuje analizy bilansu i znajduje przesłanki do złożenia wniosku o upadłość. Firma jednak funkcjonuje, zatrudnia pracowników, sprzedaje towary, a uzyskane środki przeznacza na zakup nowych towarów (reguluje płatności, ale nieterminowo). Czy w związku z tym, w dniu złożenia wniosku o upadłość do sądu, spółka ma obowiązek zawiesić działalność, czy też działać nadal do chwili decyzji sądu? Kiedy należy poinformować o tym wierzycieli, po złożeniu wniosku, czy po decyzji sądu? I kto w imieniu spółki powinien to zrobić?

Pozostało jeszcze 85% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu FK a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
  • Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz