Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Minął rok od uruchomienia usługi rezerwacji wizyt w urzędzie skarbowym. Według danych Krajowej Administracji Skarbowej w ten sposób umówiono już 4 mln 753 tys. wizyt. Miesięcznie to 400 tys. wizyt, a średni czas obsługi podatnika wynosi 14 minut.
Usługa Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) umożliwia zaplanowanie spotkania w konkretnym dniu i o konkretnej godzinie, dogodnie dla podatnika. Ułatwia to załatwianie spraw urzędowych i zwiększa bezpieczeństwo klientów, którzy przychodząc na konkretną godzinę, nie przebywają w dużych grupach osób.
Od uruchomienia usługi w całym kraju zarezerwowano 4 mln 753 tys. wizyt, co daje średnio około 400 tys. wizyt miesięcznie. Najczęściej urzędy skarbowe odwiedzają podatnicy, którzy, chcą uzyskać zaświadczenia (30 % wszystkich wizyt), załatwić sprawy związane z podatkami majątkowymi (27 %) oraz w sprawach deklaracji i zeznań podatkowych (12 %).
KAS przypomina, że wiele spraw w urzędzie skarbowym można załatwić bez wychodzenia z domu, na podatki.gov.pl lub telefonicznie. W razie konieczności osobistej wizyty należy pamiętać, że jest ona możliwa po wcześniejszym umówieniu terminu i godziny.
We wrześniu br. został wprowadzony system powiadomień SMS, który z wyprzedzeniem przypomina o terminie wizyty w urzędzie. Jeżeli klient umówił się do urzędu przez Internet i podał numer telefonu komórkowego, otrzyma potwierdzenie rezerwacji SMS-em. Jeśli umawia wizytę, co najmniej dwa dni wcześniej, dzień przed spotkaniem otrzyma dodatkowo SMS-owe przypomnienie. Na stronie umawiania wizyt dostępna jest także wyszukiwarka, która przy użyciu słów kluczowych pozwala szybko znaleźć rodzaj sprawy, którą chcemy załatwić.
https://www.portalfk.pl/zakladanie-i-prowadzenie-firmy/falszywe-emaile-od-rzekomych-administratorow-portalu-podatkowego-mf-29810.html
Ponadto system rezerwacji wizyt został zintegrowany z ankietami badającymi poziom zadowolenia podatników z wizyty w urzędzie. Każda osoba, która umówiła wizytę w usłudze i podała adres e-mail, otrzymuje wiadomość z linkiem do anonimowej ankiety. W ten sposób KAS pozyskuje opinie i wskazówki wykorzystywane do dalszej poprawy jakości obsługi.
Kolejnym krokiem, nad którym pracuje Krajowa Administracja Skarbowa jest integracja usługi „Umów wizytę” z e-Urzędem Skarbowym i innymi elektronicznymi usługami udostępnianymi przez KAS. Założenia są takie, żeby podczas umawiania wizyt pojawiała się informacja, że dana usługa może być zrealizowana zdalnie bez konieczności wizyty w urzędzie, jeżeli faktycznie istnieje taka możliwość. Ma to jeszcze bardziej ułatwić podatnikom załatwianie ich spraw.
Sprawdź też:
Deklaracje PCC-2 i SD-2 notariusze złożą przez e-Urząd Skarbowy
MF ostrzega przed kolejną próbą oszustwa na urząd skarbowy
Kiedy spółka jawna podlega pod wyspecjalizowany urząd skarbowy
Źródło:
www.podatki.gov.pl
Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.