Niemal 4,8 mln rezerwacji wizyt w urzędach skarbowych

Dodano: 18 listopada 2021
Niemal 4,8 mln rezerwacji wizyt w urzędach skarbowych

Minął rok od uruchomienia usługi rezerwacji wizyt w urzędzie skarbowym. Według danych Krajowej Administracji Skarbowej w ten sposób umówiono już 4 mln 753 tys. wizyt. Miesięcznie to 400 tys. wizyt, a średni czas obsługi podatnika wynosi 14 minut.

Usługa Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) umożliwia zaplanowanie spotkania w konkretnym dniu i o konkretnej godzinie, dogodnie dla podatnika. Ułatwia to załatwianie spraw urzędowych i zwiększa bezpieczeństwo klientów, którzy przychodząc na konkretną godzinę, nie przebywają w dużych grupach osób.

Najpopularniejsze tematy wizyty

Od uruchomienia usługi w całym kraju zarezerwowano 4 mln 753 tys. wizyt, co daje średnio około 400 tys. wizyt miesięcznie. Najczęściej urzędy skarbowe odwiedzają podatnicy, którzy, chcą uzyskać zaświadczenia (30 % wszystkich wizyt), załatwić sprawy związane z podatkami majątkowymi (27 %) oraz w sprawach deklaracji i zeznań podatkowych (12 %).

Umówienie wizyty jest bardzo proste

KAS przypomina, że wiele spraw w urzędzie skarbowym można załatwić bez wychodzenia z domu, na podatki.gov.pl lub telefonicznie. W razie konieczności osobistej wizyty należy pamiętać, że jest ona możliwa po wcześniejszym umówieniu terminu i godziny.

Najszybszym i najprostszym sposobem umówienia wizyty jest rezerwacja internetowa. Wystarczy skorzystać z elektronicznego formularza na podatki.gov.pl, wskazać urząd, w którym chcemy załatwić sprawę, a następnie wybrać dogodny dzień i godzinę. Potwierdzenie rezerwacji otrzymamy na podany adres e-mail.

Usługa stale ulepszana

We wrześniu br. został wprowadzony system powiadomień SMS, który z wyprzedzeniem przypomina o terminie wizyty w urzędzie. Jeżeli klient umówił się do urzędu przez Internet i podał numer telefonu komórkowego, otrzyma potwierdzenie rezerwacji SMS-em. Jeśli umawia wizytę, co najmniej dwa dni wcześniej, dzień przed spotkaniem otrzyma dodatkowo SMS-owe przypomnienie. Na stronie umawiania wizyt dostępna jest także wyszukiwarka, która przy użyciu słów kluczowych pozwala szybko znaleźć rodzaj sprawy, którą chcemy załatwić.

https://www.portalfk.pl/zakladanie-i-prowadzenie-firmy/falszywe-emaile-od-rzekomych-administratorow-portalu-podatkowego-mf-29810.html

Ponadto system rezerwacji wizyt został zintegrowany z ankietami badającymi poziom zadowolenia podatników z wizyty w urzędzie. Każda osoba, która umówiła wizytę w usłudze i podała adres e-mail, otrzymuje wiadomość z linkiem do anonimowej ankiety. W ten sposób KAS pozyskuje opinie i wskazówki wykorzystywane do dalszej poprawy jakości obsługi.

Kolejnym krokiem, nad którym pracuje Krajowa Administracja Skarbowa jest integracja usługi „Umów wizytę” z e-Urzędem Skarbowym i innymi elektronicznymi usługami udostępnianymi przez KAS. Założenia są takie, żeby podczas umawiania wizyt pojawiała się informacja, że dana usługa może być zrealizowana zdalnie bez konieczności wizyty w urzędzie, jeżeli faktycznie istnieje taka możliwość. Ma to jeszcze bardziej ułatwić podatnikom załatwianie ich spraw.

Źródło:

www.podatki.gov.pl

Słowa kluczowe:
urząd skarbowy
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz