Pytanie: Moje biuro rachunkowe rozlicza klienta, który w marcu br. zakupił lokal. Jeszcze nie ma aktu notarialnego i lokal nie jest wpisany do środków trwałych. Firma, która chce wynająć od niego lokal poprosiła o dokonanie w lokalu zmian. W związku z tym w nowym lokalu jest robiony remont. Na fakturach łącznie z gładzią i płytami gipsowymi są takie zakupy jak śrubokręt, folia malarska, taśmy papier ścierny i worki na gruz oraz żarówki i wieszaczki. Pozostają także koszty transportu i wysyłki. Jest także torba na zakupy. Czy takie zakupy mogę zaliczyć do inwestycji (zwiększenie wartości), czy zaksięgować bezpośrednio w koszty? Jest jeszcze zakupiona lodówka do pomieszczenia socjalnego o wartości netto 405,69 zł. Czy dać ją do inwestycji czy do środków trwałych (firma wszystkie lodówki ma na środkach trwałych, niezależnie od wysokości ich wartości).
Uzyskaj testowy dostęp do Portalu FK na 24 godziny!
Zyskasz testowy, darmowy dostęp do serwisu na 24 godziny.
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu,możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu. Wyślij SMS o treści: WPR na numer 91068. Otrzymasz zwrotnego sms'a z kodem, który wpisz w poniższe pole. Koszt SMSa: 10.00 zł netto (12.30 zł brutto)
Ekspert ds. rachunkowości i MSR/MSSF, biegły rewident, dyrektor finansowy w międzynarodowej firmie. Współpracuje z wydawnictwami: Wiedza i Praktyka, Nowe Standardy Sprawozdawczości, Infor.