Pytanie:
Moje biuro rachunkowe rozlicza klienta, który w marcu br. zakupił lokal. Jeszcze nie ma aktu notarialnego i lokal nie jest wpisany do środków trwałych. Firma, która chce wynająć od niego lokal poprosiła o dokonanie w lokalu zmian. W związku z tym w nowym lokalu jest robiony remont. Na fakturach łącznie z gładzią i płytami gipsowymi są takie zakupy jak śrubokręt, folia malarska, taśmy papier ścierny i worki na gruz oraz żarówki i wieszaczki. Pozostają także koszty transportu i wysyłki. Jest także torba na zakupy. Czy takie zakupy mogę zaliczyć do inwestycji (zwiększenie wartości), czy zaksięgować bezpośrednio w koszty? Jest jeszcze zakupiona lodówka do pomieszczenia socjalnego o wartości netto 405,69 zł. Czy dać ją do inwestycji czy do środków trwałych (firma wszystkie lodówki ma na środkach trwałych, niezależnie od wysokości ich wartości).
Pozostało jeszcze 82% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad z zakresu podatków dochodowych, VAT, rachunkowości, ZUS oraz prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatorów, wzorów dokumentów, formularzy, szkoleń i porad wideo
Jeśli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
PayU » 49.90 zł netto (61.38 zł brutto)
Autor: Grzegorz Magdziarz
Ekspert ds. rachunkowości i MSR/MSSF, biegły rewident. Współpracuje z wydawnictwami: Wiedza i Praktyka, Nowe Standardy Sprawozdawczości, Infor.