Remont lokalu – do jakich kosztów ująć faktury

Data publikacji:
/appFiles/site_1/images/autor/6zLoSji2PvdQKEG.jpeg

Grzegorz Magdziarz

Poleć znajomemu
Pytanie:  Moje biuro rachunkowe rozlicza klienta, który w marcu br. zakupił lokal. Jeszcze nie ma aktu notarialnego i lokal nie jest wpisany do środków trwałych. Firma, która chce wynająć od niego lokal poprosiła o dokonanie w lokalu zmian. W związku z tym w nowym lokalu jest robiony remont. Na fakturach łącznie z gładzią i płytami gipsowymi są takie zakupy jak śrubokręt, folia malarska, taśmy papier ścierny i worki na gruz oraz żarówki i wieszaczki. Pozostają także koszty transportu i wysyłki. Jest także torba na zakupy. Czy takie zakupy mogę zaliczyć do inwestycji (zwiększenie wartości), czy zaksięgować bezpośrednio w koszty? Jest jeszcze zakupiona lodówka do pomieszczenia socjalnego o wartości netto 405,69 zł. Czy dać ją do inwestycji czy do środków trwałych (firma wszystkie lodówki ma na środkach trwałych, niezależnie od wysokości ich wartości).

Uzyskaj pełen dostęp do Portalu FK!

Skorzystaj z ponad 40.500 na bieżąco aktualizowanych porad od 70 ekspertów

Ponadto zapewnisz sobie dostęp do:

  • poradni portalu FK – 70 ekspertów czeka na Twoje pytania
  • narzędzi księgowych i kadrowych
  • na bieżąco aktualizowanych informacje o zmianach w prawie (24h/dobę)

Zyskaj pełny dostęp

 

Masz już dostęp?

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz

Najnowsze porady

wiper-pixel