Pytanie:
Moje biuro rachunkowe rozlicza klienta, który w marcu br. zakupił lokal. Jeszcze nie ma aktu notarialnego i lokal nie jest wpisany do środków trwałych. Firma, która chce wynająć od niego lokal poprosiła o dokonanie w lokalu zmian. W związku z tym w nowym lokalu jest robiony remont. Na fakturach łącznie z gładzią i płytami gipsowymi są takie zakupy jak śrubokręt, folia malarska, taśmy papier ścierny i worki na gruz oraz żarówki i wieszaczki. Pozostają także koszty transportu i wysyłki. Jest także torba na zakupy. Czy takie zakupy mogę zaliczyć do inwestycji (zwiększenie wartości), czy zaksięgować bezpośrednio w koszty? Jest jeszcze zakupiona lodówka do pomieszczenia socjalnego o wartości netto 405,69 zł. Czy dać ją do inwestycji czy do środków trwałych (firma wszystkie lodówki ma na środkach trwałych, niezależnie od wysokości ich wartości).
Pozostało jeszcze 82 % treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Zobacz, jak PortalFK.pl pomoże Ci wykonywać swoją pracę bezbłędnie i zawsze na czas:
- Znajdziesz rozwiązania przeszukując nasze 40 000 artykułów na temat problemów zgłaszanych przez innych księgowych.
- Będziesz w stanie szkolić siebie i innych księgowych za pomocą ponad 60 Szkoleń Video oraz Warsztatów na żywo.
- Oszczędzisz swój czas poświęcany na księgowanie dzięki narzędziom: ponad 600 wzorów dokumentów, deklaracji
i formularzy, 350 aktów prawnych, 1300 interpretacji i 50 kalkulatorów i oczywiście aktualne wskaźniki i stawki.
Przetestuj Portal FK przez 24 godziny »
Jeśli masz już dostęp do Portalu FK, zaloguj się »
Autor: Grzegorz Magdziarz
Ekspert ds. rachunkowości i MSR/MSSF, biegły rewident, dyrektor finansowy w międzynarodowej firmie. Współpracuje z wydawnictwami: Wiedza i Praktyka, Nowe Standardy Sprawozdawczości, Infor.