Pytanie:
Moje biuro rachunkowe rozlicza klienta, który w marcu br. zakupił lokal. Jeszcze nie ma aktu notarialnego i lokal nie jest wpisany do środków trwałych. Firma, która chce wynająć od niego lokal poprosiła o dokonanie w lokalu zmian. W związku z tym w nowym lokalu jest robiony remont. Na fakturach łącznie z gładzią i płytami gipsowymi są takie zakupy jak śrubokręt, folia malarska, taśmy papier ścierny i worki na gruz oraz żarówki i wieszaczki. Pozostają także koszty transportu i wysyłki. Jest także torba na zakupy. Czy takie zakupy mogę zaliczyć do inwestycji (zwiększenie wartości), czy zaksięgować bezpośrednio w koszty? Jest jeszcze zakupiona lodówka do pomieszczenia socjalnego o wartości netto 405,69 zł. Czy dać ją do inwestycji czy do środków trwałych (firma wszystkie lodówki ma na środkach trwałych, niezależnie od wysokości ich wartości).
Pozostało jeszcze 82% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Grzegorz Magdziarz
Ekspert ds. rachunkowości i MSR/MSSF, biegły rewident, dyrektor finansowy w międzynarodowej firmie. Współpracuje z wydawnictwami: Wiedza i Praktyka, Nowe Standardy Sprawozdawczości, Infor.