Badanie Satysfakcji, Rekomendacji i Poleceń naszych klientów

Chwalimy się! Większość naszych klientów to Ambasadorzy Portalu Oświatowego

Przedstawiamy wyniki Badania Satysfakcji, Rekomendacji i Poleceń klientów Wiedzy i Praktyki oraz Portalu Oświatowego, przeprowadzonego przez firmę Marketing Relacji.

Badanie SRP© zostało przeprowadzone w kwietniu i maju 2018 r. przez Marketing Relacji Sp. z o.o. wśród Klientów czterech portali internetowych Wiedzy i Praktyki: www.portalfk.pl, www.portalkadrowy.pl, www.portalbhp.pl oraz www.portaloswiatowy.pl.

Ankieterzy zapytali losowo dobranych 1000 Klientów Wiedzy i Praktyki, na ile są zadowoleni z portalu, co według nich jest jego największą zaletą i czy jest coś, co należałoby poprawić. Klientów, którzy ocenili dany portal w skali od 4 do 6, zapytaliśmy także, czy byliby skłonni polecić go swojemu znajomemu.

Wskaźnik satysfakcji Klientów WIP

wyniósł aż +56. Jest to wyjątkowo wysoki wynik w stosunku do średniej statystycznej wynoszącej -27.

Kluczowe zalety Portalu FK wskazane przez ankietowanych:

47%
Najbardziej docenia aktualność treści
25%
Najbardziej docenia merytoryczność treści
16%
Najbardziej docenia możliwość indywidulanej konsultacji z ekspertem
69%
Klientów nie wskazuje jakichkolwiek obszarów do poprawy
74%
Klientów to Abasadorowie i Promotorzy Portalu FK - są zadowoleni lub bardzo zadowoleni z portalu
44%
Klientów potwierdziło, że byliby skłonni do polecenia swoim znajomym portalu

Inne wskazywane zalety to:

  • Szkolenia i konferencje online
  • Obsługa klienta
  • Wzory dokumentów

Nie spoczywamy na laurach!

Jesteśmy wdzięczni za tak pozytywną ocenę Portalu FK. Jednocześnie zależy nam na dalszym rozwoju i na udoskonaleniu obszarów, które – według naszych Klientów – wymagają jeszcze poprawy. Dlatego zapraszamy do kontaktu z naszą redakcją. Jeśli masz uwagi, propozycje tematów do omówienia lub pomysły na nowe funkcjonalności, napisz do nas na adres: [email protected]

Redakcja Portalu FK

Paliwo do samochodów będących towarami handlowymi - ujęcie w KPiR

Krzysztof Klimek

Autor: Krzysztof Klimek

Dodano: 30 maja 2011
Pytanie:  Klient mojego biura (prowadzący działalność w zakresie handlu samochodami) nabywa paliwa do samochodów będących towarami handlowymi. W której rubryce KPiR powinnam ująć ten wydatek? Czy prawidłowo rozliczam koszty tłumaczenia dokumentów, akcyzy i badania technicznego, wpisując je w pozycji kosztów ubocznych zakupu?

Ponoszone w związku z obrotem pojazdami wydatki należy podzielić na koszty ich nabycia wydatki pozostałe, związane zakupem choćby pośrednio, oraz pozostałe, które z nabyciem związku nie posiadają.

Odpowiedź: 

Ponoszone w związku z obrotem pojazdami wydatki należy podzielić na koszty ich nabycia wydatki pozostałe, związane zakupem choćby pośrednio, oraz pozostałe, które z nabyciem związku nie posiadają. Poniżej komentarz.

Wydatki na zakup paliw należy ujmować w kolumnie 13 KPiR (por. pkt 13 objaśnień do KPiR - załącznika do rozporządzenia Ministra Finansów z 26 sierpnia 2003 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów, Dz.U. nr 152, poz. 1475 z późn. zm., dalej: rkpir). Proszę zauważyć bowiem, że paliwa te nie są towarami handlowymi ani ich elementami, ale zużywane są na potrzeby przedsiębiorstwa - np. do jazd próbnych czy przestawiania samochodów.

Koszty tłumaczenia dokumentów, badania technicznego, opłaty recyklingowej, jako pozostałe koszty działalności należy ująć odrębnie, w kolumnie 11 KPiR. Proszę bowiem zauważyć, że nie są to koszty związane z zakupem, ale obowiązkami nabywcy po nabyciu pojazdu. Natomiast podatek akcyzowy, jako element ceny nabycia pojazdu, powinien zostać ujęty w kolumnie 10 KPiR; podatek ten bowiem ma charakter konsumpcyjny i stanowi element ceny zakupu.

Podobne stanowisko wyraził m.in. Minister Finansów w interpretacji z 31 maja 2010 r. nr IPPB1/415-255/10-2/AM.

Podstawa prawna: 

- pkt 13 objaśnień do KPiR - załącznika do rozporządzenia Ministra Finansów z 26 sierpnia 2003 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (Dz.U. nr 152, poz. 1475 z późn. zm.).

Tekst opublikowany: 

30 maja 2011 r.

Krzysztof Klimek

Autor: Krzysztof Klimek

Prawnik specjalizujący się w podatkach dochodowych, wieloletni pracownik administracji celnej i skarbowej, gdzie zajmował się egzekucją, postępowaniami karnoskarbowymi, ulgami i odpowiedzialnością podatkową. Obecnie współpracownik wielu znanych wydawnictw.
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz

Najnowsze porady

© PortalFK.pl
Strona używa plików cookies. Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.

Przetestuj Portal FK przez 24 godziny za DARMO - otrzymasz dostęp do wszystkich treści Przetestuj Portal FK »

x
wiper-pixel