Korektę przychodów i kosztów odnosi się do okresu rozliczeniowego, w którym została wystawiona faktura pierwotna

Data publikacji:
/appFiles/site_1/images/autor/6zLoSji2PvdQKEG.jpeg

Grzegorz Magdziarz

Poleć znajomemu
Pytanie:  Prowadzę PKPiR na zasadach ogólnych. Mam pytanie dotyczące reklamacji i zwrotów detalicznych. Czy wpisu do PKPiR dokonuję na podstawie ewidencji zwrotów towarów i uznanych reklamacji za dany miesiąc? Czy łączną kwotę zwrotów/reklamacji wynikającą z ewidencji zwrotów wpisuję ze znakiem minus w kolumnie 7 księgi? Z jaką datą? Z jaką datą do rejestru VAT powinnam wpisać? Co w sytuacji, kiedy zwrot gotówki do reklamacji dotyczy( paragonu )sprzedaży dokonanej w ubiegłym roku? Czy do protokołu zwrotu/reklamacji, podpinam protokół reklamacyjny z orzeczeniem o sposobie rozpatrzenia reklamacji i potwierdzenie zwrotu klientowi gotówki? Proszę o odpowiedź na powyższe pytania i wyjaśnienie jak w PKPiR i VAT ująć poniższe przykłady: 1. Reklamacja: data zakupu towaru - 10.11.2015 r., uznanie reklamacji - 25.02.2016 r., sporządzona ewidencja zwrotu i reklamacji za luty 2016 r. 2. Zwrot towaru: data zakupu - 26.01.2016 r., data zwrotu - 20.02.2016 r., sporządzona ewidencja zwrotu i reklamacji za luty 2016 r. 3. Zwrot towaru: data zakupu - 05.02.2016 r., data zwrotu - 15.02.2015 r., sporządzona ewidencja zwrotu i reklamacji za luty 2016 r.

Uzyskaj pełen dostęp do Portalu FK!

Skorzystaj z ponad 40.500 na bieżąco aktualizowanych porad od 70 ekspertów

Ponadto zapewnisz sobie dostęp do:

  • poradni portalu FK – 70 ekspertów czeka na Twoje pytania
  • narzędzi księgowych i kadrowych
  • na bieżąco aktualizowanych informacje o zmianach w prawie (24h/dobę)

Zyskaj pełny dostęp

 

Masz już dostęp?

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz

Najnowsze porady

wiper-pixel