Jak właściwie przeprowadzić postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na usługę dezynfekcji? (jsfp)

Dodano: 10 grudnia 2009
Pytanie:  Powiatowy inspektorat weterynarii, realizując zadania statutowe, zleca wykonanie usług dezynfekcji (czyszczenia i odkażania). Czynności te zleca po zaistnieniu przyczyny, tj. najczęściej po stwierdzeniu ogniska chorobowego. Oznacza to, że sporządzając roczny plan zamówień publicznych, nie można w nim ująć zamówienia na usługi dezynfekcyjne, gdyż nie ma informacji o ilości i wartości tych usług. Do ubiegłego roku, czyli do momentu wdrożenia programu zwalczania choroby Aujeszkyego nie było problemu, bo zlecanie dezynfekcji było sporadyczne, a ich wartość w ciągu roku nie przekraczała 14.000 euro. Obecnie zleceń na dezynfekcje jest tak dużo, że przekroczenie wymienionego progu jest bardzo realne. Faktury VAT za dezynfekcje składają się z 3 elementów: usługi, dojazdu i wartości użytych środków dezynfekcyjnych. Do tej pory ustalało się w drodze wzajemnych negocjacji stawki dezynfekcji za 1 m2 i stawki za 1 km. W negocjacjach uczestniczyli okoliczni wykonawcy, gdyż tylko oni gwarantowali obniżenie kosztów dojazdu. Umowy zawierały wynegocjowane stawki i były traktowane, jako umowy na „gotowość do świadczenia usług dezynfekcji”. Jak więc w tak specyficznej sytuacji należy stosować ustawę - Prawo zamówień publicznych?

Pozostało jeszcze 73% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu FK a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad z zakresu podatków dochodowych, VAT, rachunkowości, ZUS oraz prawa pracy
  • Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatorów, wzorów dokumentów, formularzy, szkoleń i porad wideo

Jeśli posiadasz konto - zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Nie pamiętam hasła »
Jeśli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
PayU » 49.90 zł netto (61.38 zł brutto)
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz